ארנרייך מגיב: "גורמים אינטרסנטיים"

מאבק יהדות התורה בבית שמש - מחריף • 'המודיע' הותקף

הזירה הארצית של 'יהדות התורה' החליטה להתערב בנעשה בבית שמש - ולהחריף את המאבק כנגד ראש העיר • העסקנים תוקפים בחריפות את 'המודיע' ואת נציג 'גור' בעירייה | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
עיריית בית שמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המאבק החרדי כנגד ראש העיר עליזה בלוך עולה שלב, לאחר ההתקפה החריגה של ח"כ מקלב בראשית השבוע, עליה דווח לראשונה ב'בכיכר השבת', היומונים החרדיים - יתד נאמן והמבשר, העניקו גיבוי מוחלט לחברי הסיעה, עיתון המודיע, בחר דווקא לשבח את ראש העיר.

הנציגים החרדיים בעיריית בית שמש, מאוחדים כלום כנגד ראש העיר - לאחר שהאחרונה פיטרה אותם ולטענתם, היא מתנכלת לציבור החרדי בכל דרך אפשרית.

לאחר סבב שיחות שנערכו בין יו"ר יהדות התורה ויו"ר דגל התורה ח"כ גפני, ח"כ מקלב, ושאר חברי כנסת מ'אגודת ישראל' - והנציגים המקומיים, קיימה סיעת יהדות התורה המקומית ישיבת סיעה בה התקבלו מספר החלטות.

ההחלטות שהתקבלו הן: "הסיעה מחזקת את מנהלי מוסדות החינוך אשר מסרו את נפשם לפתוח את שנת הלימודים למרות ההתעמרות מצד גורמים שונים בהנהלת העיר. אנו קוראים לישעיהו ארנרייך (נציג 'גור' בעיריית בית שמש. ח"ב) לחזור למסגרת הסיעה ולפעול ולייצג את האינטרסים של סיעת יהדות התורה-אגודת ישראל ודגל התורה ולקבל את החלטות סיעת יהדות התורה המאוחדת בהתנהלותה מול ראש העיר".

סעיף נוסף לא פחות מעניין, עליו הוחלט בישיבה המדוברת הוא הרכב המועצה הדתית בעיר, למרות שחברי ש"ס בקואליציה - "הסיעה קוראת למפלגת ש"ס לקדם יחד את הרכבת הרשימה למועצה הדתית, לפני שהנושא יגיע להחלטתו הבלעדית של שר הדתות של ממשלת השמאל אשר ימנה הרכב מועצה הדתית כרצונו".

בנוסף חתמו כל חברי המועצה כי "בהתאם להתחייבויות שלנו וכלפינו מסיעות אחרות במועצת העיר, חברי סיעות דגל התורה ואגודת ישראל המרכיבות את יהדות התורה המאוחדת מתחייבים בזאת כי במסגרת המשא ומתן מול ראש העיר לכניסה מחודשת לקואליציה נפעל בתיאום, בשותפות מלאה, כקבוצה מאוחדת ומלוכדת, לא ננהל שום משא ומתן ולא ניכנס ונשתלב בקואליציה, או הגעה להסכם כלשהו עם ראש העיר, באופן עצמאי כסיעות נפרדות ושלא בתיאום והסכמת חברי הסיעות הח"מ בהתאם לעקרונות, ה הסכמות, הסמכויות והתפקידים שסוכמו".

המשבר בבית שמש: מקלב תקף את בלוך; מתנכלת לילדים

כגיבוי להחלטות שהתקבלו בישיבת הסיעה של יהדות התורה בבית שמש וכן כנגד ניסיונות 'הפרד ומשל' של חבר המועצה ארנרייך, היומונים החרדיים - המבשר ויתד נאמן, יצאו במתקפה חריפה נגד ראש העיר עליזה בלוך.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף בחריפות: "אנחנו עומדים כמו עניים בפתח. במקום לקבל את המגיע לנו על פי דין. מחכים לרגע האחרון ועושים פיתרון זמני ולא שלם ואח"כ אנחנו עוד צריכים לעמוד ולברך את הפריץ על כך".

חבר הכנסת אורי מקלב המלווה את העיר עוד מתקופת הבחירות לעירייה תקף אף הוא: "במקום לתת לציבור את המגיע לו כדין לאור המצוקה הגדולה וכפי שהיה מובטח, הפרו את ההבטחה וזאת בהתנכלות והתנכרות. ולאחר הביקורת ממשיכים את העוולה ומבקשים לתת פתרון זמני ביותר וקטן תוך זריית חול בעיני כביכול הם עוזרים לציבור תוך שהם מבקשים שכר על כך - זו עזות שאין לה גבולות. לצערנו למרות פעילותם הנמרצת של חברי המועצה של דגל התורה קברניטי העיר מעלמים מהצרכים ומתנהלים בניכור והתחשבנות על גבם של הילדים הרכים שנאלצים ללמוד יום יום תחת השמש הקופחת".

יו"ר דגל התורה בבית שמש ישראל סילברסטין תקף ואמר: "צר לי שעד לרגע זה ראש העיר וממונה החינוך לא מצאו את הזמן לפתור את המצוקות הקשות ברמה ד ובשכונות נוספות. מה שקרה היום שנתנו פלסתר למוסד אחד ואז מתהדרים בהישגים שהם עשו עבור כלל המוסדות. אתן לראש העיר וממונה החינוך עצה , שיפסיקו להתעסק בהודעות תקשורת והצטלמויות ויתחילו לטפל באמת בבעיות. ילדי העיר צריכים לקבל פתרון הולם בלי קשר להשתייכותם הפוליטית".

מנגד, ב'המודיע' פורסמה כתבת תמיכה בעליזה בלוך, ובחבר המועצה ארנרייך: "100 כיתות לימוד חדשות נחנכו בעיר, בשבועות הקרובים יגיעו לרמה ד' 50 מבנים יבילים עד לבנית מבני קבע", כתבו.

גורמים מקומיים תקפו את התנהלות העיתון ואמרו כי " 'המודיע' כבר אינו משמש כביטאון אגודת ישראל, הוא לא מייצג את כלל החסידויות בעיר - הפך להיות ביטאון חסידות גור בלבד. מוטב שכך גם יקרא לעצמו, חבל שהם מתעסקים בפוליטיקה קטנה, במקום לתת גיבוי למאבק של יהדות התורה בעיר, מדובר בהתנהלות מבישה".

אותם גורמים אף תקפו את סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך, שלא נכח בישיבת הסיעה ונראה היה שעושה יד יחד עם ראש העיר נגד הציבור החרדי: "אותו נציג, ניסה לקנות מנהל חיידר ליטאי ברמת בית שמש ד' - וניסה לרכוב על מאבק החצרות בין רשב"ם לראב"ד - אך הוא לא ידע ש'דגל התורה' מאוחדת בעניין בית שמש, והופתע לראות את ההתקפה החריפה בביטאון".

בסביבת ישעיהו ארנרייך ארנרייך מסרו ל'כיכר השבת': "הרב ארנרייך לא השתתף אתמול בישיבה משיקולי לו"ז. במקביל בימים אלו הרב ארנרייך משקיע שעות ארוכות לילות כימים על מנת לסייע לעוד מוסד ולעוד מוסד לפתוח את שנת הלימודים".

"מגוחך לראות כי ישנם כאלו שיש להם חלק מרכזי בכאוס שנוצר כאן בעיר ובמקום לסייע כעת בפועל למוסדות, המקסימום שהם עושים זה לשבת ולהוציא הודעות חיזוק במקום לעזור להם בפועל. בנוגע לפרסומים בימים האחרונים ע"י גורמים אינטרסנטיים כביכול העירייה מעכבת כניסת מוסדות לבניינים ברמה ד, מדגישים גורמים בעיר כי לא מדובר במבני חינוך. נבקש ממי שהיה ממונה על החברה הכלכלית ולמי שישב בראשות אגף הנדסה ליטול קורה מבין עיניהם ולהסביר לציבור למה המבנים עדיין לא בנויים במקום לעורר אנרכיה בציבור ולקרוא להשתלט על מבני טיפת חלב וכו'".

מטעם עיתון המודיע לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה. לכשתגיע נפרסמה ככתבה וכלשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר