בנט בירך

מעל גיל חמישים: המומחים החליטו על מתן מנה שלישית

הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות וחברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון, החליט ברוב מוחלט להמליץ על מתן מנת חיסון שלישית מבגיל 50. בנט: "התייצבו" (קורונה)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות וחברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון, התכנסו אמש (חמישי) לדיון בנושא הרחבת ההמלצה לחיסון שלישי נגד נגיף קורונה לאוכלוסיות נוספות.

בין השאר נדונו, הרחבת החיסון לשכבות גיל נוספות, חיסון עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים וצוותי הוראה.

רובם המוחלט של המשתתפים המליץ להרחיב את ההמלצה לחסן בחיסון שלישי אוכלוסיות מגיל 50 ומעלה, עובדי מערכת הבריאות, חולים בעלי גורמי סיכון לתחלואת קורונה קשה, אסירים וסוהרים.

ההמלצה הועברה למנכל משרד הבריאות פרופ׳ נחמן אש, שקיבל את ההמלצה. המנכ"ל עדכן הלילה בעניין את מנכלי קופות החולים והחל מהיום גילאי 50 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים להתחסן או לתאם תור לחיסון שלישי. ברגעים אלה מתקיימים דיונים נוספים לגיבוש ההנחיות הסופיות ביחס לאוכלוסיות השונות.

הצהרת בנט השבוע (לע"מ)

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר בתגובה: "אני מברך את מומחי הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) על קבלת ההחלטה הנכונה למען בריאות אזרחי ישראל. חברי הצוות שקדו במקצועיות וביסודיות, והגיעו למסקנה כי החיסון השלישי לבני 50 ומעלה ולצוותים הרפואיים הוא יעיל ונכון".

המבצע לחיסון בני 60 ומעלה היה הצלחה גדולה, עם יותר מ-750,000 מתחסנים עד כה, וכעת אנו ממשיכים לשלב הבא. זהו צעד חשוב במאבק נגד מגפת הדלתא. אני קורא לכל מי שמעל גיל 50 - התייצבו כבר מחר בבוקר. צאו להתחסן. מדובר בהצלחת חיים. זה בידינו", אמר בנט.

"ביחד עם משרד הבריאות, הבאנו כמות גדולה של חיסונים לישראל על מנת לאפשר פעולה מהירה של חיסון הציבור והגנה עליו מפני זן הדלתא", הצהיר ראש הממשלה והוסיף, "נמשיך את הטיפול במגפת הדלתא בצורה יסודית ואחראית. נשמור על החיים ועל שגרת החיים, עם איזון בין צרכי הבריאות לצרכי הכלכלה ופרנסת אזרחי ישראל. ויחד - ננצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר