ה"הדממה" מתחילה

החל מיום שלישי: הכנסת מושבתת שבועיים

מנכ"ל הכנסת הודיע לחברי הכנסת על השיפוצים שייערכו במשכן, שמתקיימים באמצע ימי חופשות הכנסת • מחר: הדיונים האחרונים בוועדות, ומאבק על נושא החל"ת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הכנסת יצאה לחופשת הקיץ ביום רביעי בשבוע שעבר, ותחזור לפעילות מלאה רק ארבעה ימים לאחר חגי תשרי. למרות זאת, כפי שסוכם בנשיאות הכנסת, גם בימי החופשה הכנסת תישאר פעילה, בשל הצורך להעביר את תקציב המדינה וחוק ההסדרים, ודיונים בנושאים דחופים בוועדות.

למרות זאת, מנכ"ל הכנסת הודיע לחברי הכנסת ולבאי המשכן כי מיום שלישי הקרוב עד יום רביעי של עוד שבועיים, 15 ימים סה"כ, הכנסת תהיה בהדממה מלאה, ללא אישור כניסה לאף אדם.

"‏במהלך החופשה יתקיימו שיפוצים ועבודות תחזוקה נרחבות. מערכת המחשוב תושבת באופן כמעט מלא, כמו כן גם מערכת המיזוג. בשל אופי העבודות לא תתאפשר כל כניסה לבניין", הובהר במכתב מטעמו.

מחר, יום שני, יהיה היום האחרון לדיונים בוועדות השונות לפני ההדממה, ומתקיים מאבק אחרון על מה ידונו. מאבק משמעותי מתנהל באשר לוועדת הכספים, כאשר יושב ראש הוועדה, אלכס קושניר מישראל ביתנו, מסרב לכנס דיון בנושא ביטול החל"ת לבני 45 ומטה - נושא בו הכריע שר האוצר אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגתו.

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה, ח"כ אוריאל בוסו מש"ס וח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת ביקשו מנשיאות הכנסת "דיון מהיר" בוועדה בנושא, וקיבלו. אישור זה מחייב לכנס את הוועדה תוך עשרה ימים, אך למרות זאת - הכינוס טרם קרה.

באמצע השבוע שעבר דרש ח"כ אשר מיו"ר ועדת הכספים קושניר לכנס את הוועדה עד הדיון האחרון, לפני ההדממה, אך כרגע קושניר מסרב לעשות זאת. במכתב ששלח לו אשר הבהיר האחרון כי "דיון לאחר ההדממה כבר לא יועיל".

מטעמו של ח"כ יעקב אשר יוזם הדיון נמסר: "יידע כל יוצא לחל"ת שאין בישראל ועדת כספים שתדאג לו. הכנסת הופקרה לרמיסה דורסנית של הממשלה. יו"ר ועדת הכספים לא יכול להיות נאמן לתפקידו ולפקח על משרד האוצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר