הוראות הפתיחה באש

בעקבות הרג ארבעת פלסטינים; חיילים זומנו לחקירת מצ"ח

חיילים שהרגו מתפרעים שהפגינו כמחאה על אישור ובניית יישוב אביתר, זומנו לחקירה במשטרה הצבאית. החיילים טוענים לפער בין המצב בשטח להוראות הפיקוד הגבוה (ארץ)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
פלסטינים מפגינים (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

לוחמים בסיירת גבעתי זומנו היום (ראשון) לחקירה במשטרה הצבאית. זאת על רקע הרג ארבעה אזרחים פלסטיניים במחאות שערכו נגד בניית היישוב אביתר.

חלק מהחיילים שכרו את שירותיהם של עורכי דין אזרחיים בסיוע עמותות שונות, מפקדים והורים לחיילים בחטיבה מתחו ביקורת על מפקדים בכירים וטענו כי הוראות הפתיחה באש בעייתיות וכי הלוחמים מופקרים בשטח.

כזכור, לפני כחודש וחצי תושבי אביתר חתמו על הסכם לפיו הם יתפנו מבתיהם מרצון, כשבמקביל, צה"ל יציב בישוב כוח שישמור על המקום. כמו כן, הוסכם כי מערכת הביטחון תפתח בהליך של סקר קרקע ואדמות שיוכרזו כאדמות מדינה ישובו לידי המתיישבים שעזבו את הישוב. ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר הביטחון, בני גנץ, אישרו את ההסכם.

מאז הפינוי נערכו במקום התפרעויות יומיומיות של הפלסטינים, הפלסטינים דיווחו כבר מספר פעמים על הרוגים כתוצאה מאש צה"ל בתגובה להתפרעויות. הפרות הסדר כוללת הבערת צמיגים, ידויי אבנים, מטעני חבלה מאולתרים, גלגול צמיגים בוערים, שימוש במוטות ברזל ואף הסתערות עם מסורים חשמליים. כשהחיילים ממשיכים להיאבק יום יום.

במקביל לכך הוראות פתיחת האש אינן ברורות כשמפקדים והחיילים בשטח נאלצים לפתוח באש מתוך תחושת סכנה לחייהם ולטענתם בפיקוד הבכיר לא מתחשבים בסכנת החיים ודורשים להשתמש רק באמצעים לפיזור הפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר