ביקר בחפ"ק • צפו

בנט: "לשריפות יש דינמיקה של תעתוע"

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לחפ"ק באזורה השריפה בהרי ירושלים וחיזק את לוחמי האש - בטלפון. 'נקווה שעד שעות הבוקר-צהריים נוכל להשתלט על האש', אמר בנט (אקטואליה)

בנט, הלילה בחפ"ק (צילום: כב"ה)

בשעות אלו (ראשון) עמלים כוחות החירום והביטחון לכבות את השריפה שפרצה בשעות הצהריים, סמוך ליישוב בית מאיר שבהרי ירושלים. מדובר ככל הנראה באחת השריפות הגדולות שידעו הרי ירושלים בשנים האחרונות, בעקבות כך, ראש הממשלה בנט, הגיע לפני שעה קלה לזירת השריפה.

בנט בהצטרף לחפ"ק הזמני שהוקם ואמר: "אנחנו ממשיכים בפעולה רציפה לאורך הלילה, מקווים שבשעות הבוקר-צהריים נוכל להשתלט על האש".

עוד אמר בנט: "לשריפות ולרוחות יש מעין דינמיקה של תעתוע, ומה שנראה עכשיו בסדר אנחנו יכולים, חלילה, עוד שלוש שעות להתעורר לקו חזק מאוד. לכן, אנחנו ממשיכים בפעולה רציפה לאורך כל הלילה. יש מספר בתים שנשרפו, בחלק מהיישובים".

"השריפה בשעות האלה נעה לאיטה מזרחה ולכן אנחנו מוטרדים מפגיעה פוטנציאלית באיזור עין כרם, עמינדב והיישובים בחלק המערבי של ירושלים. מערך הכבאות מכין שם עמדת הגנה".

"בשעות הלילה מטוסי הכיבוי לא פעילים והם יחדשו את הפעילות לקראת השעה 06:00 בבוקר. אנחנו מקווים שבמהלך שעות הבוקר עד הצהריים, נוכל להשתלט על העניין. עד אז, אני בראש ובראשונה קורא לכל התושבים באזור להישמע להנחיות. המשמעת הטובה וההתנהלות הטובה שלכם בקיום הנחיות כוחות החירום הצילה חיים, ממש ככה. אנחנו נמשיך לעקוב מקרוב. כמובן שוב, אני רוצה לומר בשמי, בשם אזרחי ישראל תודה לכל הכוחות. אנחנו סומכים עליכם".

לאחר מכן, התקיימה הערכת מצב בראשות בנט בהשתתפות השר לבט"פ עמר בר-לב, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי וקציני בכירים ממחוז ירושלים.

נציב הכבאות עדכן את רה"מ בנט על חזית האש הענקית שהתפשטה בהרי ירושלים והצריכה ריכוז מאמץ מבצעי וארגוני. בלוחמה לבלימת לשונות האש השתתפו מאות לוחמי אש בסיוע טייסת הכיבוי האוירית שפעלו בחירוף נפש לבלימת האש המשתוללת שאיימה לכלות ישובים שלמים. ראש הממשלה בנט ציין לשבח את המפקדים והלוחמים שגילו נחישות מבצעית ודבקות במשימה ובזכותם נמנע אסון כבד.

יצוין, כי במהלך הלילה יעבדו הלוחמים להגנה על הישובים ולמניעת הישנות האש. עם אור ראשון יוזנקו מטוסי הכיבוי בשנית למערכה בתקווה לכבות סופית את מוקדי האש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר