בדיון בוועדה • צפו

הערכה: "בעוד שבועיים נהיה עם כ-12,000 מאומתים ליום"

ראש מטה בריאות הציבור, הסבירה כי מתחילת הגל ה-4, יש עלייה של פי 300 מאומתים חדשים ביום ופי 200 בחולים, "אם המצב יימשך, נהיה עם 12 אלף מאומתים ליום, בתחילת החודש הבא" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בבית חולים. ארכיון (צילום: דוברות הכנסת. תמונה: שאטרסטוק)

בדיון שנערך היום (שני) בוועדת העבודה והרווחה בכנסת, נחשפו מספר נתונים המלמדים על העלייה הקשה בתחלואה ועל ההיתכנות לסגר בקרוב.

לדברי אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות: "אנחנו נמצאים קצת פחות מחודשיים מתחילת הגל, ועלייה של פי 300 מאומתים חדשים ביום ופי 200 במספר החולים הקשים ממה שהיינו בתחילתו".

"במצב הזה", הסבירה גנס, "לקראת תחילת ספטמבר נהיה עם 12,000 מאומתים ליום. אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים ולשמור על מה שפתוח ככל שניתן למרות המגבלות. לכן חלק מהתפיסה זה למנוע כניסה של תחלואה מחו"ל".

יצוין, כי המדינות היחידות שמחוסנים ומחלימים שהשבים מהם לא ידרשו לבידוד על פי הצו החדש: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טאיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור וצ'כיה. הצו נכנס אוטומטית לתוקף הלילה - ב-16 באוגוסט.

מוקדם יותר במהלך הדיון בוועדה, התריעו נציגי משרד הבריאות "אנחנו הולכים להיות עם אלפי חולים קשים בעוד מספר שבועות".

ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים, דיבר על זן מסוכן שזוהה בארה"ב - ווריאנט AY3, ואמר כי "ווריאנט AY3 - נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו, מפתח עמידות לחיסון והוא מתחיל לדחוק את הדלתא ולהשתלט".

"אם יגיע לישראל - יכול לשנות את תמונת המשחק", הזהיר ד"ר שלמון.

בתוך כך, שרת הפנים, איילת שקד, פנתה במכתב אישי לכל ראשי הרשויות בישראל, ובו היא דורשת מהם להיערך לתפילות הימים הנוראים וחגי תשרי בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה, כאשר כפי שהוערך בחודשים האחרונים, היעד של הממשלה הוא הטלת סגר בחגי תשרי וסגירת בתי הכנסת.

בהודעה מטעמה של שקד נאמר כי משרד הפנים והמשרד לשירותי דת נערכים לסייע לרשויות המקומיות וכן לבתי הכנסיות, בהתאם להחלטות אשר תקבל הממשלה ולהנחיות משרד הבריאות, לקיים באופן המיטבי את תפילות החג כסדרם תוך שמירה על בריאות המתפללים.

שרת הפנים ביקשה להיערך לקיום התפילות בשטחים פתוחים בכל ההיבטים הלוגיסטיים כדוגמת פריסת רשתות הצללה, אמצעי מיזוג וכדומה, וכן למפות את מבני ציבור וחצרותיהם שלא בשימוש בימי החג כגון: בתי ספר, גני ילדים, מתנסים ועוד, במטרה לאפשר למתפללי בתי הכנסת לעשות בהם שימוש, זאת לטובת פיזור המניינים הגדולים למניינים קטנים יותר ובטוחים וכדי להגן על בריאות המתפללים.

שקד, בניגוד לראש הממשלה נפתלי בנט שמדבר רק על מגיפת ה"דלתא", הזכירה בהודעתה כי מדובר בהתפרצות מחודשת של הקורונה ואמרה כי "אנו נמצאים בעיצומה של התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה אשר עלולה להוביל לכך שגם בשנה הזו נצטרך כולנו להתאים עצמנו לקיום התפילות המיוחדות של הימים הנוראים וחגי תשרי באופן שונה מהרגיל - ולכך עלינו להיערך בהתאם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר