פרסום ראשון

חוק הגיוס: לפיד לא יגיע לדיון על גיל הפטור

ראשי הממשלה מקדמים יחד את המתווה שישחרר בחורים חרדים מחובת גיוס בגיל צעיר, אך שר הביטחון מתנגד • פרסום ראשון: לפיד, עבורו זה אחד מחוקי הדגל, לא ישתתף בדיון בנושא הערב (ביטחוני, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ונפתלי בנט (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח בזמן מערכת הבחירות דברים רבים, וכבר ויתר על לא מעט מהם, בהם תוכנית "אפס הדבקה" ותוכנית סינגפור. אחד הדברים האחרונים שעוד נותרו על השולחן מבחינת יו"ר ימינה הוא הורדת גיל הפטור מגיוס ל-21, המיועד לשחרור בחורי ישיבות שנשארים בישיבה רק כדי להימנע מגיוס - לשוק העבודה הישראלי.

בשבוע שעבר, לקראת הדיון בנושא, פרסם משרד הביטחון את התזכיר לחוק ללא הורדת גיל הפטור ל-21, אבל גורמים בלשכת ראש הממשלה סיפרו שהדיון עוד צפוי להתנהל. מבחינת שר הביטחון בני גנץ אין כל צד להוריד את גיל הפטור, וגורמים בסביבתו מספרים על כך שהיועץ המשפטי לממשלה התנגד לצעד בטענה שלא יעבור את מבחן השוויון בבג"ץ.

כעת הדיון אמור להתקיים במהלך היום, ובבירור שערך 'כיכר השבת' נמצא כי לבנט ישנה רוח גבית מראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, כאשר מפלגת יש עתיד מתכוונת לתמוך בהורדת גיל הפטור ל-21.

בני גנץ: בלי מתווה גיוס - ביטחון ישראל יפגע (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

בנוסף, אנו מפרסמים לראשונה כי בדיון תייצג שרת הכלכלה אורנה ברביבאי את "יש עתיד", ואילו שר החוץ יאיר לפיד לא ינכח, כפי שלא נכח בדיוני קבינט הקורונה עד לא מכבר. בכיר בקואליציה מסר בתגובה על הפרסום: "ברביבאי מייצגת אותו כאן, רזבוזוב בקורונה. זה מתחיל להישמע כמו דפוס פעולה".

מבירור נוסף שערכנו עולה כי הדיון בנושא נקבע בשבוע שעבר, על אף שחופשתו של לפיד נקבעה עוד קודם ולמרות שהוא לא מוגדר "דיון דחוף". בלשכת שר החוץ ביקשו לדחות את מועד הדיון כדי שלפיד ישתתף, אך הצדדים האחרים לא הסכימו.

במפלגות החרדיות מסרבים להשמיע את דעתם בפומבי, אבל מתנגדים עקרונית להורדת גיל הפטור משום חשש לפליטה גדולה של בחורי ישיבות. בשבועות הקרובים נראה את העיסוק בנושא הולך וגובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר