מבצע חסר תקדים

יהודי נפטר מקורונה בוייטנאם; גופתו ניצלה משריפה

ישראלי ששהה בוייטנאם לצורך עסקיו, נדבק בנגיף הקורונה ונפטר, השלטונות רצו לשרוף את גופתו - כפי הנוהג במדינה, אך לאחר מאמצים חובקי עולם, הגופה נקברה שלמה (עולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: זק"א)

אזרח ישראלי יהודי בן 51, נדבק בקורונה ולאחר שבוע נפטר כתוצאה מהידבקותו, באורח נס, ולאחר מבצע חובק עולם, הצליחו להביא את גופתו לקבורה, כשהיא שלמה.

במוצ"ש האחרון, התקבל דיווח, על יהודי שנפטר במהלך השבת מקורונה, בבית חולים מקומי בוייטנאם, על פי החוק המקומי ועל פי דרישת הרשויות, היו חייבים לשלוח את הגופה לשריפה.

אך מכיוון שמדובר ביהודי ישראלי תושב דרום הארץ - החלו מאמצים חובקי עולם לנסות לשכנע את השלטונות, להימנע משריפת הגופה.

מי שהתגייס לעזרת המשפחה, הם; ארגון זק"א, משרד החוץ ושליחי חב"ד בפיקודו של שליח חב"ד בוייטנאם הרב מנחם הרטמן ובהכוונתו של הרב יעקב רוזה יו"ר וועד רבני זק"א, שהנחה כיצד להכין את הקבר ולבצע את הקבורה, תחת מיגון מלא והנחיות נוקשות של השלטונות, בליווי נציגי השלטון הובא היהודי לקבורה בבית קברות מקומי לקבורה על תנאי בתקווה להעבירו למנוחת עולמים בקבר ישראל בארץ בעוד מספר חודשים בתום המגיפה.

יוסי לנדאו מתנדב היחידה הבינלאומית של זק"א שפיקד על האירוע מישראל סיפר: "מיד עם קבלת הדיווח פעלנו יחד עם שליח חב״ד במקום, בסיוע משרד החוץ ושליחי חב״ד מרחבי העולם בנסיונות להביא את היהודי לקבורה בישראל, אך בשל התנגדות הרשיות בוייטנאם נאלצנו להביא את היהודי לקבורה זמנית במקום. שלחנו תכריכים מהונג קונג ובמנין מיוחד שקיימנו בזום עם מתנדבי זק"א, שליחי חב״ד מרחבי העולם ומשפחתו של המנוח זכינו להביא את היהודי לקבורה והצלחנו ב״ה למנוע פגיעה חמורה בכבוד המת."

שליח חב"ד הרב מנחם הרטמן ונציג זק"א בוייטנאם שפיקד על האירוע במקום, סיפר: "במלחמה של ממש ובמירוץ נגד השעון הצלחנו לשחרר את גופת המנוח מבית החולים ולהשיג ויתור על שריפת גופתו, מתוך חובתינו וזכותינו כעם היהודי, נלחמנו כדי למנוע את הפגיעה בכבוד המת".

"נציגי חב"ד וייטנאם הגיעו היום בליווי שוטרים ונציגי השלטונות תחת מיגון מלא לבית קברות מקומי בוייטנאם שם הביאו את היהודי לקבורה.״

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר