השריפה בערי ירושלים

עם אור ראשון: נזקי השריפה נחשפים. תיעוד

פקחי רשות הטבע והגנים שהגיעו עם אור ראשון לזירת השריפה בערי ירושלים נחשפו לגודל הנזק לטבע • הבוקר יוכרע האם מטוסי כיבוי זרים יגיעו לסייע במלאכת הכיבוי (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: אריאל קדם ומנחם פריד, רשות הטבע והגנים)

כוחות ההצלה ופקחי רשות הטבע והגנים שנכנסו הבוקר (שלישי), עם אור ראשון, לזירות השריפה בערי ירושלים נחשפו לגודל האסון שהתרחש בטבע. צפו בתיעוד מאור ראשון.

במהלך הלילה המשיכו לוחמי הכיבוי בניסיון להשתלט על השריפה, והבוקר הודיעו בכיבוי והצלה לתושבי קיבוץ צובה, עין נקובא ועין רפא רשאים כי הם רשאים לשוב לבתים. עם זאת, תושבי גבעת יערים התבקשו שלא לחזור לבתים.

בתוך כך, הבוקר יוכרע האם מטוסי וצוותי כיבוי זרים ייכנסו לישראל בכדי לסייע במלאכת הכיבוי, ההחלטה תתקבל לאחר הערכת מצב שיקיימו בכבאות והצלה ובמשטרת ישראל, לאחריה יעבירו את החלטתם לדרג המדיני.

אמש פנו ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, למספר מדינות בעולם לסיוע במאמצי כיבוי הדליקה. שר החוץ יאיר לפיד אמר הוא קיים "הערב הערכת מצב בנושא השריפות בהרי ירושלים. במשרד החוץ נערכים לסיוע בינלאומי בכיבוי השריפות. פניתי לשרי החוץ של יוון וקפריסין בבקשה לסיוע, שר החוץ היווני כבר הודיע שיעזור ככל שיוכל".

לדבריו: "במקביל, חדר המצב של המשרד, מוביל את הציר המדיני ומרכז פניות ליוון, קפריסין, איטליה, צרפת ומדינות נוספות כולל מאזורינו, בשיתוף עם המשרד לביטחון פנים. שוחחתי עם רב טפסר דדי שמחי, נציב כבאות וההצלה, קיבלתי ממנו תמונת מצב ודגשים על הצרכים בשטח ובעיקר על הצורך במטוסי כיבוי למחר בבוקר".

כזכור, אמש התבטא נציב כבאות והצלה, דדי שמחי, כי "מדובר בשריפה בסדר גודל של אסון הכרמל, פעולות הכיבוי עלולות להימשך ימים".

לדבריו: "פנינו לכמה מדינות שיהיו בכוננות שאם לקראת אור ראשון נגיע למסקנה שצריך סיוע, נבקש אותו. מקווה שלא נזדקק לכך, אבל לומר את האמת לציבור: גם אתמול בערב חשבנו שעוד מאמץ קטן וזה ייגמר. עם אור ראשון מתחילה הרוח, מתחיל היובש והאש משתוללת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר