70% מחוסנים

שיעור המתחסנים יקבע אם הלימודים יהיו מהבית

בזמן שלמערכת החינוך החרדית שהתחילה את שנת הלימודים לפני יותר משבוע - אין עדיין מתווה, שרת החינוך ובנט, קבעו אתמול מתווה שגם יעודד את התלמידים ללכת ולהתחסן (ארץ)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

החינוך החרדי שהחל את שנת הלימודים בא' אלול, אין עדיין מתווה, אך על פי הודעת בנט אמש (שני), הוא סיכם יחד עם שרת החינוך ושר הבריאות מתווה לשנת הלימודים הקרובה. על פי המתווה, תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות בהן יש מתחת ל-70% מחוסנים או מחלימים, ילמדו מהבית בצורה מקוונת - דרך הזום.

בדיון בנושא פתיחת מערכת החינוך שכינס ראש הממשלה בנט, הוחלט על המתווה, שאמור להגביר את ההתחסנות ולצמצם את התחלואה בקרב תלמידי ישראל עד לפתיחת שנת הלימודים.

עיקר המתווה: תלמידי כיתות ח' עד כיתה יב' בערים אדומות: מעל 70% מתלמידי הכיתה מחוסנים - הכיתה תלמד פרונטלית, מתחת ל-70% - מעבר ללמידה מקוונת - רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית (נוגדנים) חיובית.

על פי ההודעה, כיתות א'-ז', שלעת עתה לא יכולים עדיין להתחסן בחיסון נגד הקורונה, אותן כיתות יפעלו עפ"י מתווה "מגן חינוך".

מוקדם יותר דווח, כי ראש הממשלה נפתלי בנט זעם על שרת החינוך יפעת-שאשא ביטון ומנכ"ל משרדה. כך פורסם ב'חדשות 12'. עוד על פי הפרסום, אחד מהנוכחים בדיון העיד כי ראש הממשלה בנט "התפוצץ על שרת החינוך".

בדיון הציגו נתון עגום, לפיו רק 35 אחוזים מבני הנוער הלכו להתחסן כנגד הנגיף. בדיון אמרו שרת החינוך ומנכ"ל משרדה כי "אין לנו בעיה שתחסנו, אנחנו רק נגד חיסונים בשעות הלימודים. אנחנו לא חושבים שמנהלי בתי ספר ומנהלי המחוזות צריכים לעסוק בזה".

סגן השר לשעבר יואב קיש תוקף את שאשא-ביטון, ארכיון (ערוץ כנסת)

האמירה הביאה, כך על פי הפרסום את ראש הממשלה בנט הרים את קולו ולפי מספר נוכחים בנט אף דפק בעוצמה על השולחן ואמר כי "התמלאה כוס ההמתנה, אתם צריכים להיות אלה שתובילו את מבצע החיסונים של בני הנוער, אתם לא עושים כלום!".

בהמשך בנט האשים את השרה ביטון והמנכ"ל כי הם רק מערימים קשיים על מבצע חיסוני בני הנוער, ודרש שלא רק 'לא יפריעו', אלא גם יובילו את חיסון בני הנוער, בדוה לכך שצה"ל מחסן את חייליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר