מחפשים נתיב מילוט

נפילת אפגניסטן: ניסיונות המו"לים לחלץ את העיתונאים

עיתונאים לכודים במדינה המרכז אסייתית, שהטליבאן השתלט עליה אחרי נסיגת ארה"ב. המו"לים פונים לנשיא ביידן ודורשים ממנו לספק נתיב מילוט ליציאת העיתונאים מטעמם (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

המו"לים של כלי התקשורת המרכזיים בארצות הברית, הניו-יורק טיימס, הוושינגטון פוסט והוול-סטריט ג'ורנל, הגישו פנייה משותפת לנשיא ג'ו ביידן, על רקע כיבוש אפגניסטן בידי הטליבאן, בבקשה שינקוט בשורת צעדים דחופים שיסייעו לעיתונאים ובני משפחותיהם שנתקעו במדינה.

"בעשרים השנים האחרונות", נכתב בפנייה, "עיתונאים אמיצים פעלו ללא לאות כדי לשתף בנעשה באפגניסטן עם הציבור בעולם. כמעסיקים, אנחנו מחפשים לתמוך בהם ומקשים סימן מהממשלה שתעמוד מאחורי העיתונות החופשית".

כמה צעדים קונקרטיים ביקשו המו"לים מהנשיא ביידן, שיבוצעו. בהם, גישה נוחה ומוגנת לשדה התעופה שבשליטת ארצות הברית וטיסה מסודרת מהמדינה.

כזכור, אמש (שני) עצר ביידן את חופשתו בקמפ דיוויד והגיע לבית הלבן, בו מסר ההצהרה התקשורתית והסביר מדוע ארה"ב נטשה את אפגניסטן. "הלכנו לאפגניסטן לפני כמעט 20 שנה עם מטרות ברורות מאד: ללכוד את אלו שהיו אחראים לפיגוע ה-11 בספטמבר, ולוודא שאל-קעידה לא תוכל להשתמש במדינה כבסיס שממנה היא תוכל לתקוף אותנו שוב" אמר ביידן. "עמדנו במטרות הללו - את בן לאדן לכדנו לפני יותר מעשור".

ביידן, אתמול (צילום: הבית הלבן)

לפי הסברו של ביידן, "המשימה שלנו אף פעם לא כללה בנייה של אומה מאוחדת, עם דמוקרטיה חזקה ויציבה - אלא רק למנוע את התחזקות הטרור. זו הסיבה שהחלטנו לצאת מאפגניסטן. אין לנו צורך בנוכחות קבועה כדי להילחם בטרור".

על פי הדיווחים, אלפי אנשים מנסים להיחלץ משדה התעופה בקאבול בניסיון להימלט מהמדינה, אך כרגע אין מספיק כלי תעופה לשם כך ובמקום מתחולל כאוס של ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר