הורדת גיל הפטור

ברביבאי נגד עמדת לפיד: "החרדים לא יתגייסו"

השרה אורנה ברביבאי, שייצגה את השר יאיר לפיד בדיון על הורדת גיל הפטור ב'חוק הגיוס', אמרה - לפי הדיווח ב'כאן 11', כי אין מקום להילחם על החרדים שכן הם לא יתגייסו (חדשות)

לפיד וברביבאי. ארכיון (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

לא רק הבטחת ממשלת בנט-לפיד להורדת גיל הפטור לחרדים משירות צבאי - ספק אם תמומש, אלא מתברר כי נציגת לפיד לדיון על חוק הגיוס סבורה כי אין מקום להילחם בחרדים - שכן הם גם ככה לא יתגייסו.

מיכאל שמש דיווח הערב (שלישי) ב'כאן 11' כי השרה אורנה ברביבאי, שייצגה את יו"ר 'יש עתיד' שר החוץ יאיר לפיד בדיון שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט על הורדת גיל הפטור בחוק הגיוס, הביעה עמדה הסותרת את אמירותיו של לפיד בנושא.

"אין מה להילחם על החרדים", אמרה ברביבאי בדיון - לפי הדיווח של שמש, "הם גם ככה לא יתגייסו לצבא". כך שבעוד לפיד שלח אותה כדי שתציב עמדה התומכת בהורדת גיל הפטור - נגד עמדתו של שר הביטחון בני גנץ, שמבקש להשאיר את גיל הפטור על 24, הרי שהיא הציגה בסופו של דבר עמדה הפוכה.

מלשכת שרת הכלכלה והתעשייה נמסר בתגובה ל'כאן 11' כי "השרה ברביבאי אמרה שגיוס חרדים לצה"ל הינו יעד חשוב וצריך להמשיך ולעשות כל מאמץ לגייסם, במיוחד כשרואים את שילובם בשוק התעסוקה עם שחרורם משירות. מאחר שהיקף המתגייסים מעל גיל 21 הינו קטן, נכון לקבוע את גיל הפטור ל-21, על מנת לאפשר להם להשתלב בשוק העבודה מוקדם ככל הניתן. בגיל הפטור הנוכחי אנחנו מרחיבים את אי השוויון בשירות בצה"ל גם להשתתפות בשוק העבודה ופוגעים בכך בחברה כולה".

לפי הדיווח של מיכאל שמש, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי הוא יוכל להגן בבג"ץ אם הממשלה תחליט להוריד את גיל הפטור, שכן הוא נעשה לתכלית ראויה - שהיא הגדלת היציאה לעבודה של החרדים.

גנץ טען כי הורדת גיל הפטור תפגע בעקרון צבא העם והשוויון. שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי והשרה לשוויון חברתי מירב כהן הביעו תמיכה בהורדת גיל הפטור בחקיקה.

בני גנץ: בלי מתווה גיוס - ביטחון ישראל יפגע (צילום: טל עוז / משרד הביטחון)

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', שרת הכלכלה אורנה ברביבאי נבחרה לייצג את "יש עתיד" בדיון על החוק, ואילו שר החוץ יאיר לפיד לא נכח, כפי שלא נכח בדיוני קבינט הקורונה עד לא מכבר.

בכיר בקואליציה הגיב להיעדרות לפיד ואמר כי "ברביבאי מייצגת אותו כאן, רזבוזוב בקורונה. זה מתחיל להישמע כמו דפוס פעולה".

מבירור שערכנו עלה כי הדיון בנושא נקבע בשבוע שעבר, על אף שחופשתו של לפיד נקבעה עוד קודם ולמרות שהוא לא מוגדר "דיון דחוף". בלשכת שר החוץ ביקשו לדחות את מועד הדיון כדי שלפיד ישתתף, אך הצדדים האחרים לא הסכימו.

בשבוע שעבר פרסם משרד הביטחון את התזכיר לחוק הגיוס - ללא הורדת גיל הפטור ל-21, אבל גורמים בלשכת ראש הממשלה בנט טענו שהדיון עוד צפוי להתנהל. מבחינת שר הביטחון גנץ אין כל צד להוריד את גיל הפטור, וגורמים בסביבתו מספרים על כך שהיועץ המשפטי לממשלה התנגד לצעד בטענה שלא יעבור את מבחן השוויון בבג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר