הסנקציות על בתיה"כ

מקלב זעק: "אל תטילו קנסות על הגבאים"

בוועדת החוקה: ברגע האחרון הוכנס סעיף, המאפשר למשטרה להטיל קנסות כנגד גבאי בתי הכנסת, שימצא בשטחם אנשים המפרים תקנות; מקלב התקומם • צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מקלב בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בדיון שנערך בשעה זו (רביעי) בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת על הפעלת ה'תו הירוק', הוכנס סעיף המאפשר לקנוס גבאי בתי כנסת - מקלב התקומם.

הסעיף המאפשר לקנות גבאים, נוסף ברגע האחרון והוא יאפשר למשטרה להטיל קנסות, כנגד גבאי בתי הכנסת המפעילים את בתי הכנסת.

ח"כ אורי מקלב, שהיה החבר היחיד מטעם סיעות האופוזיציה וכן מהסיעות החרדיות, תקף את כוונת חברי הכנסת לאשר את הסנקציה ואמר, "בהבלעה התקבלה פה החלטה המחמירה על מקומות התפילה, לא רק שהורידו והגבילו את כמות המתפללים בבתי הכנסת אלא מבקשים כעת להטיל סנקציות על המפעיל של בית הכנסת, הגבאי".

"במשרד המשפטים הביאו את החוק ללא הסנקציה הדרקונית הזו כי הם יודעים שלא ניתן להטיל סנקציה על המפעיל של בית הכנסת, אמר ח"כ אורי מקלב.

"אולי לצערנו יו"ר ועדת החוקה מכיר בתי כנסת מסוג אחר", עקץ מקלב את היו"ר גלעד קריב ואמר: "אבל בתי הכנסת שלנו אין להם מפעיל. זה מקום ציבורי שנועד לרווחת הציבור".

מקלב הוסיף להסביר: "אין מי שמפעיל את המקום אלא זה מקום שפתוח תדיר לרשות הציבור הסביר ח"כ מקלב לחברי הוועדה. זו התנכלות והחמרה בדווקא. זו החמרה שלא ראויה למדינה יהודית. בסמכות הוועדה שלא לקבל את הסעיף הזה ואני מבקש ממכם שלא לאשר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר