החלטה דרמטית

ראשי ישיבות חב"ד: "ממליצים לנערים צעירים לא לנסוע ל-770 לחגי תשרי"

ראשי הישיבות הקטנות של חב"ד בישראל פרסמו גילוי דעת ראשון מסוגו, שבו הסתייגו מנסיעת התלמידים השנה ל-770 בניו יורק בחגי תשרי, בצל תחלואת הקורונה (עולם הישיבות)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
חסידי חב"ד ב-770 בחול המועד סוכות (צילום: Mendy Hechtman/FLASH90)

ראשי שבע ישיבות "תומכי תמימים" של חב"ד בישראל, פרסמו השבוע גילוי דעת ראשון מסוגו, שבו קראו לתלמידים ולהוריהם שלא לנסוע ל-770 ולציונו של כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע בניו יורק - בחגי חודש תשרי, בשל תחלואת הקורונה ברחבי העולם. את ההמלצה העבירו במכתב ששיגרו להורי התלמידים.

יחד עם זאת, הארגון המופקד על אירוח התלמידים בניו יורק, "ועד תלמידי התמימים העולמי", המפעיל מארח של לינה, ארוחות ושיעורים בכל ימי החודש - הודיע כי יפתח את הרישום לאלו שמעוניינים בכל זאת להגיע, אך הבהיר כי יארח רק תלמידים שהחלימו מקורונה או שהתחסנו כנגד הנגיף.

ה'אוהל' של מרן כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע (צילום: בנצי ששון)

"ידוע לכול מעלת והפלאת הנסיעה של חסיד לרבי", כתבו ראשי הישיבות במכתבם, שנחשף לראשונה באתר COL. "מידי שנה הנהלות הישיבות מעודדות נסיעה זו עבור התלמידים הראויים לכך ומכינים אותם לקראת הנסיעה, ובפרט בשנים האחרונות כאשר 'וועד התמימים העולמי' נטל את האחריות ודואג לצרכי התמימים בגשמיות וברוחניות בתיאום מלא ובשיתוף פעולה עם הנהלת הישיבות ועושה זאת בהצלחה מרובה".

ראשי הישיבות הבהירו את החלטתם, כי "השנה בעקבות המצב השורר בארה"ק ובמיוחד כאשר העתיד לוטה בערפל ואיננו יודעים מה ילד יום, התכנסנו לדון בכובד ראש האם יהיה זה אחראי ונכון מצדנו לשלוח תלמידים צעירים בעת הזו. שהרי העובדות מוכיחות שגם מחלימים ומחוסנים (בעלי תו ירוק) עלולים ח"ו להידבק בנגיף עם מוטציה כזו או אחרת (רק בימים האחרונים מדווחים על מוטציה חדשה המתפשטת בארה"ב הפוגעת קשה בילדים ר"ל), בעוד הם נמצאים לבדם אי שם הרחק מעיני ההורים והמחנכים".

מכתב ראשי הישיבות

עוד סיבה שציינו ראשי הישיבות: "צריך גם לקחת בחשבון את האפשרות שיתכן שהחזרה לארץ תתעכב, כפי שאכן קרה לבחורים שנסעו במהלך השנה, ונאלצו להישאר שם כמה שבועות ללא תנאים גשמיים ורוחניים נאותים! מי ידאג לצרכיהם הגשמיים והרוחניים בתקופה זו?! וכן עוד כמה וכמה תרחישים שעלולים לקרות ח"ו ואין כאן המקום לפרטם".

בשלב הזה קובעים ראשי הישיבות במכתבם: "אי לכך, כמי שאמונים ואחראיים על מצבם הגשמי והרוחני של התמימים הננו לגלות את דעתנו שבעת הזו לא כדאי לשלוח תלמידים צעירים לחודש תשרי ואיננו יכולים לקחת ע"ע את האחריות לבריאותם ולשלימותם כאשר אין אנו נמצאים בקרבת מקום (שהרי מובן מאליו שהשנה לאור כל ההגבלות, יהיה מאוד קשה לאיש צוות בעל משפחה לנסוע).

שמחת בית השואבה ב-770 (צילום: דבורה לאה כהן)

"והננו בזאת להודיע בצורה ברורה כי במידה וההורים מחליטים לשלוח את בנם למרות כל האמור לעיל, הרי שהאחריות לשלימותם ובריאותם הגשמית של התלמידים מוטלת עליהם בלבד".

יש לציין כי רבים מהתלמידים כבר רכשו כרטיסי טיסה. בהנהלות הישיבות הבהירו שמכתבם עומד בתנאים הנוכחיים, אולם אם יהיו הגבלות נוספות על הטסים, ישקלו את כל הנסיעה מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר