אחרי יולי-אוגוסט

עזות בחסות הקורונה: ניסיון להגביל את הסליחות בכותל

במשרד הבריאות מתכוונים לצמצם באופן דרמטי את מספר המתפללים ב'סליחות' בכותל המערבי, בהנהלת הכותל מתעקשים. הסיבה לעיכוב בהכרעה: הר הבית והכנסיה (בארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
סליחות בכותל המערבי, בטרום עידן קורונה (צילום: מענדי הכטמן, פלאש 90)

בצל תחלואת הקורונה המזנקת וההגבלות שנכנסו השבוע לתוקף, את ממשלת ישראל חוצה ויכוח בדבר כמות המתפללים שיוכלו להשתתף בסליחות סמוך לכותל המערבי, שריד בית המקדש, לקראת ראש השנה.

לפי הדיווח הערב של יאיר שרקי בחדשות 12, בקרן למורשת הכותל דורשים אישור ל-15,000 מתפללים, בעוד במשרד הבריאות ובמל״ל מתעקשים על איסור של 5,000 בלבד, כמספר המתקהלים במקום פתוח המותר כיום. כפשרה הציע שר הדתות מתן כהנא להעניק אישור ל-10,000 מתפללים.

אתמול (רביעי) נערך במל״ל דיון בנושא, ובו בין היתר הוצע מתווה שישלב קפסולות ודרישה להצגת תו ירוק בעת השליחות בכותל. לפי הדיווח הסיבה להתעכבות ההכרעה היא בשל השפעתה גם על מדיניות התפילות בהר הבית ובכנסיית הקבר.

סליחות בכותל, השנה (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

בתוך כך, מספר המאומתים בישראל מוסיף לזנק, וסימן השאלה סביב סגר בחגי תשרי עדיין מרחף. הערב אמר יאיר לפיד כי "אעשה כל שביכולתי שלא יהיה סגר".

כזכור, היום דיווחו במשרד הבריאות על עשרה חולים מאומתים שחולים בזן המוגדר כ"אלים". הזן המוגדר כ-AY3 מבוסס על זן ה'דלתא', בתופסת כמה מוטציות שהפכו אותו למסוכן הרבה יותר. ישנו חשש כי הזן יוסיף ויתפשט בארץ. הוא כבר הגיע אף לארה"ב, ובעולם עוקבים אחריו בדאגה.

יחד עם זאת, חרף העלייה במספר החולים - 7,856 ביממה האחרונה, בעקבות מתן החיסון השלישי חלה ירידה קלה ועקבית במקדם ההדבקה ונרשמה בישראל אופטימיות זהירה, אולם אם הזן ה"אלים" יתפשט בישראל, הסגר נראה קרוב מתמיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר