בקרוב - כולם

מיום ראשון: חיסון שלישי גם מגיל 40 ומעלה

במערכת הבריאות מעודדים מיעילות החיסון השלישי, וועדת החיסונים המליצה הערב על מתן מנת הבוסטר החל מגיל 40. ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להתחסן כבר מחר (קורונה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ועדת החיסונים של משרד הבריאות המליצה הערב (חמישי) כי אזרחי המדינה החל מגיל 40 יוכלו להתחסן במנת החיסון השלישית כנגד קורונה. כמו כן עובדי הוראה, ללא הגבלת גיל, יוכלו להתחסן. ההחלטה כפופה לאישור מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שנכון לעכשיו מתנגד לפתיחת החיסונים לכלל האוכלוסייה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט הודיע כי כבר מחר יתחסן בחיסון השלישי. בנט בן ה-49 יוכל להתחסן עם הרחבת הגיל שאושרה כעת.

בנט אמר: "זהו צעד חשוב נוסף במאבק נגד זן הדלתא, מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים לפתוח את האפשרות לעוד ועוד שכבות גיל. כבר מחר בבוקר אתחסן בחיסון השלישי המשלים".

בנט הוסיף וקרא לאלו היכולים, להגיע ולהתחסן: "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה – צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. זה לא הזמן להמר על החיים. זה הזמן להגביר מאמץ כדי להכריע את גל הדלתא ולמנוע סגר שיפגע בכלכלה ובפרנסה. זה בהישג יד. אל תבזבזו זמן, צאו להתחסן".

בנט צפוי להגיע מחר אל המרכז הרפואי מאיר בשעה 10:00 ולהתחסן. עד כה ואחרי הרחבת הגיל הקודמת לגיל 50 ומעלה, התחסנו שר הבריאות ניצן הורביץ ושר החוץ יאיר לפיד.

נכון להיום 1,245,325 איש כבר חוסנו בישראל במנת החיסון השלישית. מנתונים ראשוניים שפורסמו לאחרונה עולה כי מי שהתחסן במנת חיסון שלישית - מוגן כפי 2.5 מאלו שהתחסנו בשתי מנות חיסון בלבד. על פי הנתונים, החיסון השלישי מתחיל להשפיע כשבוע לאחר קבלת זריקת החיסון השלישי.

מנת החיסון השלישית מתחילה לתפוס תאוצה בעולם. בארצות הברית הודיעו אתמול לכלל האזרחים, ללא הגבלת גיל, כי הם יכולים לקבל את מנת "הבוסטר" - המנה השלישית של החיסון נגד נגיף קורונה.

בארה"ב יאפשרו כאמור לכלל האוכלוסייה לקבל את המנה השלישית, זאת בהתאם להמלצת המרכז האמריקני למניעת מחלות זיהומיות. על פי ההודעה, תאריך היעד לתחילת חיסון כלל האוכלוסייה במנות ה"בוסטר" הוא ב-20 בספטמבר.

החל מעוד חודש כל אזרחי אמריקני - שכבר התחסן בשתי מנות או של פייזר או של מודרנה, יוכל לקבל מנה שלישית – זאת בתנאי שעברו לפחות 8 חודשים מרגע קבלת החיסון הקודם שלהם. הערב, כאמור, גם ישראלים מגיל 40 ומעלה יוכלו לקבל את החיסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר