בן 21, מבאר יעקב

המסתערב שנפצע בעזה: בראל חדריה שמואלי

הותר לפרסום כי לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים שנפגע במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה הוא סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 תושב באר יעקב; מצבו אנוש (משטרה)

סמ"ר בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)

לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים שנפגע במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה הוא סמ"ר בראל חדריה שמואלי, בן 21 תושב באר יעקב, כך הותר הלילה לפרסום. הוא מאושפז במצב אנוש בבית החולים.

הלוחם בראל התגייס למשמר הגבול וביצע את הכשרת הלוחמים במחזור מרץ 2019, לאחר הכשרת הלוחמים יצא לקורס מסתערבים במג"ב ולאחר מכן שובץ ביחידת המסתערבים (ימ"ס) של מג"ב דרום.

סמ"ר בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך שירותו ביחידה, ציינו בדוברות מג"ב, ביצע בראל קורס צלפים ושימש כצלף בימ"ס. "הלוחם היה שותף בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית".

כאמור, במהלך השבת, בפעילות נוספת של הלוחם בגדר בצפון רצועת עזה, נתקל הכוח בירי משטח הרצועה, ירי שגרם לפציעתו של בראל באורח אנוש.

ירי בעזה לעבר לוחמים (צילום: מתוך טוויטר)

בראל פונה למרכז הרפואי סורוקה, משם נמסר כי הוא התקבל לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה, עבר ניתוח ומאושפז כעת ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

בדוברות מג"ב עדכנו כי מצבו מוגדר אנוש ונשקפת סכנה לחייו.

כפי שדווח מוקדם יותר, חודשים ארוכים לאחר שהוחזר השקט לגבול הדרומי, המוני פלסטינים הפגינו אחר הצהריים בסמוך לגדר המערכת. הערכה במערכת הביטחון היא שהחמאס שלח את המפגינים כדי ללחוץ על ישראל להקדים את כניסת המענק הקטארי לרצועה.

המתפרעים השליכו במהלך העימותים הקשים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר לוחמי צה"ל, ואף ניסו לחטוף נשק מחייל. הלוחמים, השיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בעזה מדווחים על 23 פצועים, שניים במצב קשה, ומפגין אחד שנהרג.

במהלך ההתפרעויות הללו, נפצע הלוחם באורח אנוש לאחר שנורה. מדוברות משמר הגבול נמסר כי "לוחם מג"ב מיחידת המסתערבים נפצע בדרום באורח אנוש כתוצאה מירי בגדר הגבול בצפון רצועת עזה במהלך עימותים שהתרחשו על גדר הגבול. הלוחם פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה. נסיבות האירוע בבדיקה. הודעה נמסרה למשפחתו".

מוקדם יותר הפלסטינים פרסמו תיעוד דרמטי של מחבל יורה לעבר 'חרך ירי' של צה"ל בגבול הדרומי, שניות לאחר שבצבץ ממנו נשק של חייל צה"ל. בצה"ל מתחקרים את האירוע החריג ובודקים האם מדובר בירי בלוחם מג"ב או שמא הלוחם נפצע מירי צלף מתוך הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך הפרות הסדר התקרבו לגדר כמאות מפגינים במוקד אחד בצפון הרצועה. המפגינים ניסו לטפס על הגדר והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. לוחמי צה"ל שהיו ערוכים מבעוד מועד במרחב השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, ובהתאם לצורך גם בירי רוגר וירי צלפים.

"בעקבות ירי משטח רצועת עזה נפצע לוחם מג"ב באורח אנוש, הלוחם פונה רכוב ומקבל טיפול רפואי בבית החולים. כמו כן, במהלך הפרת הסדר אירע ניסיון חטיפת נשק של חייל צה"ל. הלוחם נאבק, והצליח למנוע מהם לחטוף את כלי הנשק אשר נמצא בידיו".

בעקבות הירי בלוחם מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הלילה (מוצ"ש-ראשון) ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, כך עדכן דובר צה"ל.

"התקיפה הנרחבת", כלשון דובר צה"ל, "בוצעה בתגובה להפרות הסדר שהתקיימו בצפון רצועת עזה, במהלכן בוצע ירי משטח הרצועה, ממנו נפצע לוחם מג"ב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר