טבילת האש

בנט נחת בוושינגטון; הדגיש: "לא נקים מדינה פלסטינית"

לפנות בוקר נחת ראש הממשלה בארה"ב, לקראת פגישתו עם ביידן מחר • בראיון לניו יורק טיימס התבטא הפוך מהצהרתו של לפיד מוקדם יותר השבוע • וגם: כך יציגו אותו מקורביו (בעולם)

שלמה מן | כיכר השבת |
בנט נוחת בוושינגטון, הלילה (צילום: מסך, לע"מ)

ראש הממשלה נפתלי בנט נחת הלילה (בין שלישי לרביעי) בוושינגטון בירת ארה"ב, לביקורו המדיני הראשון בהזמנת נשיא ארה"ב ג׳ו ביידן. ביום חמישי, ח"י באלול, צפויה להתקיים הפגישה בין השניים בבית הלבן.

רגע לפני שיצא לטיסה, העניק בנט ראיון לעיתון ה'ניו יורק טיימס', ובו התייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני. בנט הדגיש כי ממשלתו "לא תספח או תקים מדינה פלשתינית". כזכור, עמיתו להקמת הממשלה וראש הממשלה העתידי יאיר לפיד התבטא בראיון שובר שתיקה בתחילת השבוע לנושא, ואמר כי "יכול להיות" שבתקופתו יקדם את רעיון שתי המדינות - אמירה שעוררה ביקורת ב'ימינה', ולאיום של איילת שקד כי במקרה כזה "ללפיד לא תהיה ממשלה".

לפי דיווח של העיתונאי נחום ברנע, הבוקר ב"ידיעות אחרונות", בפגישות ההכנה עם האמריקאים, לקראת נסיעתו של בנט, גורמים ישראלים שמו דגש על השינוי שבנט מסמל, "על החידוש, הפתיחות, הפרגמטיזם ורוח הנעורים". בנט הוצג כהיפוכו של נתניהו. זה מה שהדמוקרטים שיושבים היום בבית הלבן רוצים לשמוע.

בנט נוחת בוושינגטון (וידאו: איתי בית-און, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

"אני יוצא לוושינגטון כדי לפגוש את נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ידיד ותיק וידיד אמת של מדינת ישראל", אמר בנט בהצהרה שהעביר לתקשורת בשדה התעופה לפני שהמריא. "ביום רביעי אני מתכוון לפגוש גם את צמרת הממשל, כולל מזכיר המדינה ומזכיר ההגנה. יש ממשל חדש בארה"ב וממשלה חדשה בישראל, ואני מביא איתי מירושלים רוח חדשה של שיתוף פעולה, וזו נשענת על קשר מיוחד וארוך שנים בין שתי המדינות".

בנט הדגיש כי במוקד השיחות עם נשיא ארה"ב יעמוד הנושא האיראני. "אנחנו נטפל בהרבה חזיתות, בראשן החזית האיראנית, ובמיוחד קפיצת המדרגה בשנתיים-שלוש האחרונות בתכנית הגרעין האיראנית. נדבר במיוחד על התכניות לבלימת תכנית זו", אמר.

משתתפים בפמליית ראש הממשלה: ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל), מזכיר הממשלה, ראש הסגל של רה"מ, המזכיר הצבאי לרה"מ, היועצת המדינית ובכירים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר