האמת נחשפה

דם החרדים הופקר, בגלל כסף // ישי כהן

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, חשפה בריאיון הבלעדי ל'כיכר' את האמת שהממשלה ביקשה להסתיר; החרדים הופקרו, המדינה אחראית לתחלואה במגזר (פרשנות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ד"ר שרון אלרועי פרייס וישי כהן (צילום: כיכר השבת)

במשך שבועות התריעו בכירים חרדים כי מערכת החינוך במגזר החרדי נפתחה ללא מתווה, שהציבור החרדי הופקר, מה שיוביל לגל תחלואה בערים החרדיות, איש בממשלה לא הקשיב, שם המשיכו לעסוק רק בראשון בספטמבר. והנה, כשבועיים לאחר פתיחת שנה"ל, רוב ככל הערים החרדיות אדומות.

בימים האחרונים החלו לעלות הטענות כי אכן הממשלה היא שאחראית לתחלואה במגזר החרדי, אך בממשלה ובקבינט הקורונה דחו את הטענות. לאיש לא הייתה הוכחה כי אכן יש קשר בין הפקרת החינוך החרדי לגל התחלואה במגזר.

אך אמש הגיעה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרועי פרייס, וחשפה בריאיון בלעדי לכותב השורות את האמת שכולם ביקשו להסתיר: העלייה בתחלואה החלה בא' אלול, ההתפרצות חד משמעית קשורה לעובדה שמערכת החינוך במגזר נפתחה ללא מתווה מסודר, מה שהוביל מצב העגום שכל הערים החרדיות - אדומות. ולמה אין מתווה? ד"ר פרייס חשפה שהיה גם היה מתווה מוכן, הוא התעכב בגלל בעיות באישור התקציב שלו.

דבריה של ד"ר אלרועי פרייס (הריאיון המלא, מחר)

"אני מתפלל ומקווה שלא תהיה התפרצות בתלמודי התורה והישיבות, אך אם חלילה תהיה התפרצות שכזו - העלולה להוביל לחולים קשים בקרב המבוגרים במגזר - ממשלת ישראל ורק היא אחראית לכך. ממשלה שהזניחה את המגזר החרדי והתעלמה ממנו - תצטרך לספק תשובות כי אין מספיק מילים לתאר את גודל המחדל הזה", את הטקסט הזה פרסמתי במאמר שפורסם יממה לאחר פתיחת שנת הלימודים.

כעת אפשר לכתוב בוודאות: ממשלת ישראל וקבינט הקורונה הפקירו את החרדים, הובילו לתחלואה ולהתפרצות המחלה במגזר, הפיכת כל הערים החרדיות לאדומות, והם אינם יכולים לטעון 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'.

"הפקירו אותנו"; ישי כהן באולפן 'חדשות 12'

מאז פרסום דבריה של ד"ר אלרועי פרייס מהריאיון שיפורסם הערב במלואו, ראשי הסיעות החרדיות וחברי הכנסת החרדים הגיבו בזעם על הפקרת הציבור החרדי. הם צודקים, אסור להפקיר מגזר שלם בגלל שנציגיו אינם חלק מהממשלה. מדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור עולה כי המתווה היה גם היה מוכן, הוא התעכב רק בשל בעיות באישור התקציב. במילים אחרות: דם הציבור החרדי הופקר בגלל בעיות באישור התקציב.

למי ששכח, במשרד האוצר יושב יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן. כן, זה שביקש לשלוח אותנו במריצות למזבלה. צריך רק לקוות שאי אישור התקציב למתווה החינוך לא נבע מ'נקמה' במגזר החרדי כולו. עם שלל ההתבטאויות של איווט, כבר אי אפשר לדעת האם לאיש יש גבולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר