השביתה נמשכת

משרד האוצר הציע, בתי החולים דחו את ההצעה

פתרון למשבר בבתי החולים הציבוריים? משרד האוצר הודיע כי יעביר 100 מליון ש"ח כמקדמה מיידית אך מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו כי העבודה במתכונת חירום תימשך (בארץ)

(צילום: מטה המאבק של בתי החולים)

לאחר כמה ימים בהם שובתים בתי החולים הציבוריים, בהמשך להנחיית שר האוצר, אביגדור ליברמן, העביר החשב הכללי, יהלי רוטנברג, לבתי החולים הציבוריים מקדמה בסכום של למעלה מ-100 מיליון שקל באופן מיידי על חשבון כספי הסיוע שהובטחו להם לשם התמודדות עם משבר הקורונה, וזאת חרף העובדה שמבחני התמיכות לא הושלמו.

במשרד האוצר הסבירו כי המקדמה מועברת בהמשך לפגישה שנערכה אתמול בין מנכ״ל משרד האוצר, רם בלינקוב, לשר הבריאות ניצן הורביץ ומנכ״ל משרדו, פרופ׳ נחמן אש, וכחלק מתקצוב מלוא הסכומים, כמובטח, למערכת הבריאות בעבור הנושא. יתר הכספים יועברו עם השלמת מבחני התמיכות וכחלק מהתקדמות לוחות הזמנים.

במשרד טענו כי העברה זו תאפשר לבתי החולים הציבורים לחזור לפעילות שגרתית ותקינה ולמקד את מאמציהם בהתמודדות עם משבר הקורונה אך מנהלי הבתי החולים זעמו על ההצעה וטענו כי היא גרועה וכי הם מתכוונים להמשיך בעבודתם במתכונת חירום.

מנהלי בתי החולים הציבוריים מסרו בתגובה להצעה: "שיטת הסלמי של משרד האוצר מטרתה להרעיב את בתי החולים. שיתוף הפעולה של הנהלת משרד הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שהתעכב בקביעת התבחינים ופוגע בתפקוד בתי החולים".

"ראשי משרד האוצר והבריאות רוצים לחנוק אותנו ולא לאפשר לנו להתפתח ולתכנן את השנה הבאה. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות, או לנהל בית חולים. העבודה במתכונת חירום תימשך ללא הגבלת זמן עד למילוי מלוא ההסכם", אמרו מנהלי בתי החולים.

מנכ״ל שערי צדק פרופ עפר מרין הוסיף והסביר, "המקדמה שמשרד האוצר מציע - לא תאפשר לנו לעבור את החגים. מלאו את ההסכם במלואו, בלי זה לא נוכל לחזור לעבודה מלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר