"לא נשכח לא נסלח"

ביידן: נצוד את המחבלים ונגרום להם לשלם

נשיא ארה"ב הגיב אמש על פיגוע הטרור הרצחני באפגניסטן, שמספר ההרוגים בו עלה כבר ל-72 אנשים, ביניהם 13 חיילים אמריקנים והבטיח כי ארה"ב תנקום את מותם (חדשות בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס הלילה (שישי) בנאום לאומה מהבית הלבן לאירועים הקשים סמוך לשדה התעופה באפגניסטן והבטיח כי ארה"ב תנקום את מותם של החיילים האמריקנים בפיגוע ההתאבדות. "אנחנו לא נסלח. אנחנו לא נשכח", אמר ביידן, והוסיף: "נצוד את המחבלים - ונגרום להם לשלם" כשהוא מוסיף כי ביקש מהפנטגון תכניות תקיפה כנגד דאעש שלקח אחריות על הפיגוע.

בינתיים על פי הדיווחים באפגניסטן, עלה מניין ההרוגים בפיגוע ל-85, 13 מתוכם חיילים אמריקנים. 18 חיילים אמריקנים נוספים נפצעו. בפיגוע שכלל שני מחבלים מתאבדים וכן ירי נפצעו יותר מ-140 בני אדם.

בטאליבן טוענים כי בין ההרוגים בפיגועים היו לפחות 28 אנשי טליבאן וכי הם למעשה נפגעו אף יותר מהאמריקאים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט המבקר בארה"ב, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחחו אמש בטלפון. הנשיא ביידן אמר לרה"מ, כי הוא מצפה לפגישתם שתיערך היום בשעה 17:25 לפי שעון ישראל.

ביידן, התקשר לראש הממשלה, נפתלי בנט לאחר שהפגישה המתוכננת שלהם נדחתה. ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח הפיגוע הרצחני באפגניסטן.

בנט הביע בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים וציין, כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר רה"מ לנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר