למרות ההנחיות

הח"כים התבקשו להוריד את המסכות. למה?

במהלך הדיון היום בוועדת החינוך של הכנסת, התבקשו הדוברים להסיר את המסכה שעוטים על פניהם בשל הקורונה. מה הייתה הסיבה לבקשה החריגה? • זו התשובה (כנסת, ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

"אני מבקשת שמי שמדבר שיסיר את המסכה". כך ביקשה היום חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה', יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, במהלך דיון הבוקר (ראשון) בוועדה.

הבקשה החריגה ניתנה בעקבות כניסתה לאולם של חברת הכנסת שירלי פינטו מספר 8 בימינה, שאינה יכולה לשמוע. "היא הגיעה היום ללא המתרגמת שלה, אז כדי שתוכל לקרוא לפחות את השפתיים ולהבין את הנאמר אני מבקשת שכל מי שמדבר שיסיר את המסכה".

כזכור, השבעתה של פינטו כחברת כנסת, שהייתה שבירת תקרת זכוכית בכך שהפכה לחברת הכנסת הראשונה אי פעם, עוררה גלי התרגשות. "אחד הרגעים המרגשים עבורי. עבור כולנו. שירלי פינטו, חברת הכנסת החירשת הראשונה בישראל, מצהירה אמונים למדינת ישראל. שירלי היקרה, אני כל כך גאה בך", אמר בנט לאחר השבעתה.

עבור פינטו הכנסת עברה שינויים תקדימיים, כדי שתוכל להיות חברת כנסת מן המניין. ח"כ פינטו נעזרת במהלך דיוני המליאה במתורגמנית, שמתרגמת עבורה את הנאמר לשפת הסימנים, ומדברת בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שמחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה. היום, כאמור, המתרגמת לא הגיע, והמשתתפים התבקשו להסיר המסכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר