בלתי הפיך?

מדאיג: ירידה משמעותית במנת המשכל לתינוקות שנולדו בקורונה

מסתבר שהסגרים, הלחץ, הדיכאון הקולקטיבי ואפילו עטיית המסכות פגעו גם בתינוקות שנולדו אחרי חודשי אדר-ניסן תש"פ, מרץ 2020 למניינם, והם בעלי מנת משכל נמוכה ב-22%. החדשות הטובות: השינויים לא בלתי הפיכים (מחקרים)

חיה כהן | כיכר השבת |
עטיית המסכות הובילה לירידה במנת המשכל אצל תינוקות (צילום: Pixabay on Pexels)

אנחנו לא זקוקים למחקרים מדעיים כדי להוכיח את מה שכולנו הבנו מהר מאוד: נגיף הקורונה פגע וכנראה שגם יפגע בהמשך שלא מעט תחומים בחיינו, אך המחקר הנוכחי מדאיג במיוחד: נמצא שהשפעות הנגיף פגעו באופן משמעותי בהתפתחות הקוגניטיבית של התינוקות שנולדו אחרי חודשי אדר-ניסן תש"פ, מרץ 2020 למניינם.

המחקר נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת בראון שבארה"ב, בראשות ד"ר שון דוני, ובדק למעלה מ-650 תינוקות בגילי 3 חודשים עד 3 שנים, כאשר מחצית מהנבדקים נולדו לפני שנת 2019 והמחצית השנייה במהלך שנת 2020. ממצאי המחקר מצביעים על פגיעה דרמטית בכישורים הקוגניטיביים, המוטוריים והמילוליים של תינוקות שנולדו בקורונה, שמסתכמת בירידה מטרידה של 22 אחוזים במנת המשכל.

הסיבות: לחץ של ההורים מאובדן תעסוקה, סגרים ואף עטיית מסכות

החוקרים נועצים את הסיבה המרכזית לירידה במנת המשכל בעובדה שבשל נגיף הקורונה, התינוקות קיימו פחות אינטראקציה עם העולם החיצון. בנוסף, ילדים ממשפחות בעלות רקע סוציו-אקונומי נמוך חוו פגיעה גדולה יותר כיוון שהם ספגו יותר לחץ ומתח מצד ההורים שאיבדו את פרנסתם וחששו מנזקי הקורונה. לעומתם, תינוקות ממשפחות מבוססות יותר שהוריהם הצליחו לשמור על עבודתם ולשלב עימה את הטיפול בתינוק - נפגעו פחות.

סיבה נוספת אותה מונים החוקרים היא עטיית המסכות, מה שהקשה על התינוקות לקרוא ולהבין את הבעות הפנים של ההורים ואנשים אחרים שתקשרו איתם וכך נפגעה התפתחותם.

למרות הממצאים מעוררי הדאגה, החוקרים אומרים שהעיכוב בהתפתחות אינו בלתי הפיך ומוחם הגמיש של התינוקות יצליח להתאושש ולגשר על הפערים במהירות בהמשך חייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר