"זה הפתיע אותי"

אורי מקלב נבחר ברשימת "100 המשפיעים"

חבר הכנסת החרוץ מיהדות התורה, נבחר למקום ה-49, ברשימת 100 המשפיעים של 'דה מרקר', זאת לאור הקמת הרשות החרדית ופעילותו לפתרונות תעסוקה לציבור החרדי (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ברשימת 100 האנשים המשפיעים בישראל של 'דה מרקר', נבחר חבר הכנסת החרוץ מיהדות התורה, אורי מקלב למקום המכובד -49.

חבר הכנסת אורי מקלב נבחר לרשימה היוקרתית, זאת בשל הקמת הרשות החרדית בשנה זו ופעילותו לפתרונות תעסוקה לציבור החרדי.

"מאחורי הקלעים, מי שמוביל את השינוי הוא ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה). עד להקמת הממשלה הנוכחית עמד מקלב בראש ועדת ההיגוי של הרשות לפיתוח כלכלי־חברתי במגזר החרדי. הפוליטיקאים החרדים אמנם הגו את הקמת הרשות כדי "להפסיק את הקיפוח", אבל מקלב לקח את הרשות צעד קדימה לעבר עידוד תעסוקה. גורמים חרדים שעוסקים בתחום סיפרו ל־TheMarker כיצד מקלב הקשיב, לחץ, הפעיל קשרים והשיג תוצאות. הם לא חוו דבר כזה מעולם עם ח"כים חרדים אחרים" כתב נתי טוקר ב'דה מרקר'.

טוקר בדה מרקר מציין עוד וכותב כי "עד כה, כשח"כים חרדים עסקו בסוגיות של תעסוקה למגזר, היו אלה בדרך כלל פרויקטים עם פריון נמוך שנועדו לאוכלוסיות מוחלשות או נוער נושר, ובעיקר לנשים. מקלב, לעומת זאת, היה מעורב בקידום פרויקטי תעסוקה בהייטק לנשים ולגברים, יחד עם מיזמים במגזר החרדי, כמו קמאטק וביזמקס. הוא סייע לתוכניות לעידוד סטארטאפים חרדים באמצעות רשות החדשנות, והיה מעורב עם משרד המדע בהובלת תוכנית הכשרה בתחום הטכנולוגי. עשרות צעירים חרדים השתלבו בהייטק בשנה האחרונה בזכות הפעילות הזו".

חבר הכנסת אורי מקלב, אמר ל'כיכר השבת', לאחר שנודע לו על הזכייה: "זה הפתיע אותנו. השליחות שלנו זה לקדש שם שמיים ולעזור לציבור. זה מחייב, ואמשיך כך בכל הכוח".

"אני שמח", הוסיף מקלב, "שבסופו של דבר הם שמו בראש את הרשות החרדית והגיע הזמן שזה יעשה, - אנחנו לא מתאימים את עצמנו לחוקים ולמתן השירות לאזרח אלא הממשלה תתאים עצמה לציבור החרדי כפי אורך חייו והערכים שלו ומה שחשוב לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר