אילון מאסק חושש

יצרנית הטנדר החשמלי 'ריביאן' לקראת הנפקת ענק

בקרוב - חברה חדשה בבורסה: 'ריביאן', שתייצר ל'אמאזון' מכוניות מסחריות חשמליות עבור משלוחים, מתכננת הנפקה לפי שווי של 80 מיליארד דולרים (כלכלה, שוק ההון)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הטנדר של החברה (צילום: יח"צ ריביאן )

יצרנית המכוניות המסחריות החשמליות 'ריביאן' הודיעה הערב (ראשון) כי הגישה בחשאי מסמכים לקראת הנפקה ראשונה לציבור, אשר תתרחש לקראת סוף השנה בבורסה ב'וול סטריט', שנה שעל אף התפרצות הקורונה נחשבת למוצלחת במיוחד מבחינת שחקנים חדשים בבורסה.

החברה, שבכירת משקיעיה היא ענקית המחסר באינטרנט 'אמאזון', תנסה לגייס כספים לפי שווי של בין 70 מיליארד דולר ל-80 מיליארד דולר, כך אמרו מקורבים לחברה לרשת התקשורת העולמית 'רויטרס'. עם שווי שוק כזה, 'ריביאן' - חברה שלא הייתה קיימת עד לא מכבר - תהיה גדולה יותר מיצרנית הרכב הגדולה ביותר בארצות הברית, 'ג'נרל מוטורס'.

מול בכירת יצרניות הרכבים האוטונומיים, 'טסלה', החברה החדשה עדיין לא יכולה להתמודד מבחינת שווי שוק, לפי ש'טסלה' היום נמנית ברשימת התאגידים הגדולים ביותר בעולם, עם שווי של כ-700 מיליארד דולרים. עם זאת, בתאגיד הענק של אילון מאסק ודאי חוששים לאבד בעלות ויתרון ממשי בעולם הרכבים האוטונומיים.

'ריביאן' נוסדה ב-2009 תחת השם 'מיינסטרים מוטורס' ושינתה את שמה לזה הנוכחי שנתיים לאחר מכן, ב-2011. החברה צפויה להתחיל לייצר טנדר וג'יפ חשמליים עוד השנה, לאחר עיכובים בשל התפשטות מגיפת הקורונה בעולם בכלל, ובארצות הברית בפרט. 'אמאזון', שכאמור כבר משקיעה בה, כבר הזמינה 100 אלף מכוניות מסחריות חשמליות של 'ריביאן' למשלוחים במסגרת המאמצים שלה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר