לא סופרים אותו

ח"כים מהקואליציה מתנערים מדבריו של בנט: "הודעה מקוממת"

תפקוד ממשלת ה"עשר מעלות ימינה": חבר כנסת ממפלגת מרצ, השותפה בממשלה, כינה את הודעת לשכת ראש הממשלה "מקוממת"; עמיתו שיגר מסר סותר מבנט (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
בנט. אילוסטרציה (צילום: לע"מ)

הבהרת לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות פגישת שר הביטחון גנץ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה, כי "אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה" - הובילה לתגובות הפוכות מחברי כנסת בקואליציה.

חבר הכנסת מוסי רז ממר"צ הגיב להבהרת לשכת ראש הממשלה וכינה אותה "הודעה מקוממת". רז הוסיף, בציוץ בטוויטר, "למה שלא יהיה תהליך מדיני? תהליך מדיני הוא אינטרס ישראלי".

קודם לכן הביע רז "ברכות ותודה" לגנץ על פגישתו עם עבאס. לדבריו, "לא ניתן לטאטא את הבעיה הפלסטינית שהיא גם הבעיה הישראלית. כדי לפעול למען הביטחון מן הראוי שהפגישה הבאה תעסוק בנושאים המרכזיים: שלום, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית".

גם עמיתו למפלגה, חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ, צייץ דברים דומים. "פגישת שר הביטחון עם ראש הרשות הפלסטינית היא סימן מעודד ועוד ביטוי לשינוי החיובי שמביאה איתה הממשלה החדשה. את מורכבות הסכסוך צריך לפתור בשיח - זה המעשה הציוני הנכון", כתב.

כזכור, אמש (ראשון) נועד שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה. הפגישה התקיימה בשעות הערב ונמשכה כשעתיים וחצי, ולפי לשכת גנץ, עסקה "בנושאים ביטחוניים-מדיניים, אזרחיים וכלכליים".

גנץ, כך לפי לשכתו, אמר ליו"ר הרשות הפלסטינית כי "ישראל נכונה לשורת צעדים שיחזקו את כלכלת הרשות הפלסטינית". עוד נמסר כי השניים דנו בעיצוב המציאות הביטחונית, האזרחית והכלכלית באיו"ש ובעזה.

פגישתו של גנץ עם אבו מאזן, היא פגישה ראשונה מאז שנת 2010, שבה בכיר ממשלתי בישראל נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית. הפגישה האחרונה עם בכיר ממשלתי נערכה ב-2010 אז נפגש ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, עם אבו מאזן. בשנת 2013 נפגש הנשיא לשעבר, שמעון פרס, במסגרת "מפגש צד". ומאז לא נרשמו פגישות רשמיות בין הצדדים.
בסביבת ראש הממשלה בנט הבהיר גורם, כאמור, כי "פגישת גנץ-אבו מאזן אושרה מראש על ידי ראש הממשלה. מדובר בפגישה שעניינה סוגיות שוטפות של מערכת הביטחון מול הרשות הפלסטינית. אין שום תהליך מדיני מול הפלסטינים וגם לא יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר