"תופעת לוואי נדירה"

ניו זילנד: מקרה ראשון של מוות במדינה בעקבות החיסון

אישה המתגוררת בניו זילנד והתחסנה בחיסון של פייזר, מתה בעקבות הסתבכות של דלקת בשריר הלב • המקרה התרחש לראשונה, אך מדובר בתופעת לוואי נדירה של החיסון (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

הרשויות בניו זילנד דיווחו היום (שני) לראשונה, על אישה שמתה בעקבות תופעת לוואי נדירה של חיסון הקורונה, של חברת 'פייזר'. כך על פי דיווח ברשת החדשות 'בלומברג'.

האישה, תושבת ניו זילנד מתה בעקבות דלקת שריר הלב, תופעת לוואי נדירה של החיסון. על פי הדיווח, זהו מקרה ראשון שדווח על התופעה במדינה בה התחסנו כבר מעל ל-3.3 מיליון אזרחים.

המקרה הופנה לבדיקת חוקר מוות וסיבת המוות הרשמית טרם נקבעה, אך המשרד סבור כי אכן מדובר בתופעת הלוואי של החיסון.

משרד הבריאות במדינה מסר כי "היתרונות בחיסון בחיסון ממשיכים להיות יותר גבוהים במידה רבה על הסיכון לתופעות לוואי, כולל תופעת הלוואי של דלקת שריר הלב".

"החיסון של פייזר יעיל ביותר בהגנה מפני מחלות קשות ומוות כתוצאה מהקורונה, ובמשרד בטוחים לגבי השימוש בו בניו זילנד", נמסר.

דלקת בשריר הלב היא תופעת לוואי נדירה מאוד של החיסון, על פי מחקר של חברת 'כללית' שנערך לאחרונה בישראל התגלה כי הסיכוי ללקות בתופעת לוואי קשות כתוצאה מהידבקות בקורונה גבוה פי כמה מהסיכון ללקות בדלקת - התופעת לוואי המפורסמת ו"הנפוצה" ביותר של החיסון, כך שהחיסון בטוח לשימוש ועדיף על הידבקות בקורונה.

יצוין, כי ניו זילנד נמצאת בעיצומו של סגר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, אחרי חודשים שהצליחה למנוע את כניסתו של הנגיף ואחר שאף נכנסה לסגר כללי של שלוש ימים בעקבות חולה קורונה אחד. כיום במדינה יש מעל 500 נדבקים כשביממה האחרונה דווח על עוד 53 נדבקים, עד כה רק כ-23% מתושבי המדינה הספיקו להתחסן בחיסון מלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר