יומיים ל-1.9

שנת הלימודים בחברה הכללית תיפתח כסדרה

רה"מ בנט הכריע על המתווה שיביא לפתיחת השנה • בין הצעדים: כיתה עם פחות מ-70% מחוסני חיסון ראשון תלמד מהבית • מנכ"ל משרד הבריאות: "שוקלים לתת תו ירוק לכל מחלים" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
כיתה לקראת שנת הלימודים (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

נפתרה השאלה שהטרידה הורים רבים ברחבי הארץ: ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (שני) כי פתיחת שנת הלימודים בחברה הכללית תחל בזמנה, באחד בספטמבר. הודעה זו נמסרה בתום דיון ההיערכות האחרון לקראת פתיחת שנת הלימודים, שצפויה להעלות שוב את מספר המאומתים היומי לקורונה.

בדיון, בו השתתפו שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"לי משרדיהם ובכירים נוספים, הוחלט על מתווה ההפעלה לבתי הספר, שיהיה דומה לשיטה הכללית של ממשלת בנט-לפיד: מחוסנים משוחררים יותר.

על פי המתווה, יתבצע שימוש נרחב בבדיקות קורונה מהירות, בעיקר עבור בני 12 ומטה שאינם יכולים להתחסן; "התו הירוק" יוחל גם על עובדי מערכת החינוך, כאשר לא מחוסנים יחויבו בהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית פעמיים בשבוע.

בעבור בני 12 ומעלה, המדד יהיה שיעור ההתחסנות: על פי החלטת ראש הממשלה בנט, כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו חיסון ראשון יהיה נמוך מ-70% - ילמדו מהבית באופן מקוון. המדד הזה ישתנה בעוד חודש, אז היקף התלמידים הרלוונטי יהיה מעל 70% שקיבלו שני חיסונים, כאשר במהלך החודש הקרוב יהיה זמן לתלמידים להתחסן.

לאחר ישיבה זו, קיימו שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו, הפרופ' נחמן אש, שעת שאלות ותשובות לציבור הרחב. הורוביץ סירב להתחייב כי סגר רביעי ירד סופית מהפרק, אך רמז שהוא התרחק משמעותית: "אנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי שלא יוטל סגר. במצב הנוכחי, הממשלה הקודמת הייתה מטילה סגר כבר מזמן. אנחנו מבינים שהקורונה תהיה איתנו לעוד זמן רב, ואנחנו צריכים לחיות עם הקורונה. צריך להיאבק בה, אבל בדרך שלא תגמור את החיים ותסגור את המדינה", הסביר.

שר הבריאות הורוביץ: "הממשלה הקודמת הייתה מטילה סגר" (צילום: לע"מ)

הפרופ' אש המשיך את דברי השר הורוביץ ואמר: "המסכות תהיינה איתנו לעוד זמן רב. הסיבות להאטה בתחלואה בימים האחרונים הן החיסון השלישי והתנהגות האוכלוסייה, שנהייתה זהירה יותר".

מנכ"ל משרד הבריאות חשף בשידור כי במשרדו דנים האם כלל המחלימים יקבלו תו ירוק, גם ללא שחוסנו, והוסיף: "אני מעריך שנתחסן גם בעתיד 'חיסונים משודרגים' נגד הווריאנטים, אבל זה לא אומר שמעכשיו נתחסן כל חצי שנה. לפי הנתונים שלנו, החיסון השלישי יחזיק יותר משני החיסונים שהיו".

מנכ"ל משרד הבריאות. תו ירוק לכל מחלים? (צילום: לע"מ)

לבסוף, השר הורוביץ התייחס גם לסעודות חגי תשרי וקרא לאנשים לפעול בהיגיון באשר לכמות המתיישבים סביב שולחן החג: "צריך להפעיל שכר ישר. אם יש מבוגרים או ילדים שלא מחוסנים, צריך לחשוב על הדברים הללו. לא כל דבר אפשר לכתוב בתקנה לפי מספר, אלא צריך לנהוג בהיגיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר