מספרים מבהילים

נתונים בבריטניה: יותר ממאה עגונות חרדיות

ועדה פרלמנטרית שהוקמה בממלכה המאוחדת מגלה כי מספר הנשים מעוכבות הגט מקרב הקהילה החרדית עולה על 100 • החרדים בתגובה: "על פי ההלכה - אסור לכפות" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

נתונים מפתיעים בבריטניה: נכון להיום, בשטחי הממלכה המאוחדת - ישנן יותר ממאה עגונות חרדיות.

ועדה פרלמנטרית שהוקמה בממלכה מגלה כי מספר הנשים מעוכבות הגט מקרב הקהילה החרדית עולה על 100. את הדברים מסר חבר הוועדה, הלורד ג'ון מנדלסון - פוליטיקאי יהודי הפועל מטעם מפלגת השמאל 'לייבור'.

מנדלסון מסר כי הוא היה "בהלם" כשגילה את מספר המקרים, וכי הוא אישית קיבל עשרות פניות - חלקן גם מתוך הקהילה היהודית שבה הוא חבר, כך דיווח האתר היהודי-בריטי Jewish News.

"הדבר שזעזע אותי [הוא] שאנשים לבד יצרו איתי קשר מאז שהעליתי את הנושא לסדר היום", אמר מנדלסון בוועדה. לדבריו הוא פגש "עשרות מקרים, עשרות מקרים, כולל מספר אנשים בקהילה היהודית שבה אני חי".

יצויין שאחד השינויים שביצעה הוועדה, שמורכבת מנציגים ממגוון מפלגות וקהילות, הוא הגדרת עיגון כ'התעללות בתוך המשפחה', עבירה העלולה להוביל לעונש מאסר.

על פי ההלכה, כידוע, גט שלא ניתן מרצונו המלא והחופשי של הבעל - אינו גט. אך מנדלסון טוען שאין התנגשות בין החוק לבין ההלכה. לטענתו, הרבנים "בחרו ליצור קונפליקט שלא באמת קיים. אני חושד שזה בגלל שהם מרגישים שהם מאבדים שליטה על חלקים מהתהליך".

למולו ניצבים רבנים ופעילים חרדים, תושבי בריטניה, המתנגדים לנקיטת הכפייה הממלכתית כלפי סרבני הגט. כך למשל 'פדרציית בתי הכנסת' - איחוד של קהילות חרדיות בממלכה. הפדרציה כתבה כי "כל גט שמתקבל בכפייה, בין אם בשל איומים פיזיים, איומים כספיים או איום במאסר, אינו תקף מכל וכל. הזוג יישאר נשוי זה לזה, למרות מתן הגט", נמסר.

העיתונאי החרדי אלי שפיצר מלונדון, נימק בשיחה עם Jewish News שהרבנים חוששים מצעדים כאלו, אשר "יתניעו תהליך בלתי הפיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר