הקרב על התחנה הצבאית

שרקי צידד בסגירת גלי צה"ל - והותקף ע"י כתבת התחנה

עיתונאי 'חדשות 12' ביקר את החלטת שר הביטחון גנץ למנות ממלאת מקום למפקד גלי צה"ל ללא ועדה, וקרא לפעול לסגירתה. הדס שטייף תקפה: "אתה חצוף, חיבקנו אותך. תתבייש" (ברנז'ה, מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יאיר שרקי והדס שטייף. מה יעלה בגורל גלי צה"ל? (צילום: פלאש 90; נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

שר הביטחון בני גנץ היה נשמע בטוח בחודשים האחרונים באשר להחלטתו להוביל לסגירת תחנת הרדיו הצבאית, גלי צה"ל היוקרתית. רבים טענו כי יש קשר ישיר לכך שאת התחנה מנהל שמעון אלקבץ, ראש מערכת החדשות הוא אמיר איבגי והפרשן הפוליטי הוא יעקב ברדוגו, בדגש על האחרון, שלטענת גורמים במערכת הפוליטית מהווה "שופר של בנימין נתניהו".

על אף זאת, נדמה ששר הביטחון החליט לסגת טיפה מהחלטתו, שאם תתקבל תהיה בלתי הפיכה: השבוע פרסמה לשכתו כי גנץ מינה את גלית אלטשטיין, ראש מערכת החדשות ב'כלכליסט' ולשעבר עיתונאית גלי צה"ל, להיות ממלאת מקום מפקד התחנה הצבאית.

החלטה זו, שהתקבלה ללא ועדת איתור מקצועית כפי שהיה נהוג במינויים קודמים ושבאה ללא הכנה, הפתיעה רבים, שטענו כי מדובר בהטייה פוליטית לשמאל.

אתמול החליט יאיר שרקי, כתב הדתות של 'חדשות 12' ולשעבר, בימיו כחייל, כתב הדתות של גלי צה"ל, לכתוב פומבי את דעתו לפיה הוא תומך בסגירת התחנה: "כבוגר גלי צה"ל העדפתי עד עכשיו לא להביע דעה בעניין, אבל האמת הידועה היא שגלי צה"ל הייתה מוטה שנים ארוכות לשמאל", כתב שרקי בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף ביקורת: "במקום לתקן 'איזנו' בתעמולה גסה ל'ימין', ואת זה עכשיו מנסים 'לתקן' באמצעות מינויים אנטי עיתונאיים שינסו להשתיק את המינויים הפוליטיים הקודמים. בצער רב - תחסכו את ההתבזות, תסגרו וזהו", סיכם.

היום הציוץ עורר סערה ברשת החברתית הבולטת. הדס שטייף, כתבת הפלילים הוותיקה של גלי צה"ל המוכרת גם מפרשת אפי נוה והתביעות שבעקבותיה, תקפה את כתב הדתות של 'חדשות 12': "שרקי, אתה חצוף. ינקת מהתחנה. היא נתנה לך את ההזדמנות להיות מי שאתה. בזכותה כלי התקשורת פתחו לך דלת. חיבקנו אותך. תתבייש".

שרקי השיב בעוקצנות: "הדס יקרה, התחנה אינה שלך ואינה של אבא שלך. היא משאב ציבורי וכל זמן שהיא פעילה, התמודדתי על האפשרות לשרת בה כמו כל מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון; ר"כ) אחר. ומותר לי לחשוב, בצער, שמול מינויים פוליטיים ואנטי עיתונאיים עבר זמנה. וגם הערך המוסף שהצדיק איכשהו את קיומה - התפוגג".

שטייף תהתה על טענת שרקי וגרסה שיש דרך ביניים, שאיננה סגירה: "ועדיין - לתקן". כאן שרקי הסביר שלתפיסתו כבר חלפה ההזדמנות לתקן: "התיקון המוצע כרגע אינו תיקון, אלא קלקול לכיוון אחר. מלכתחילה צבא לא צריך תחנת רדיו, אבל אם כבר יש כזאת, היא צריכה להצטיין מאד כדי להצדיק את קיומה, וגלצ לא שם. היו שנים ארוכות לתקן וזה לא קרה: ההטיה המתמשכת שמאלה, הניסיון המגוחך 'לתקן' בהטיה ימינה, והעיוותים שאינם קשורים בפוליטיקה".

בהמשך, לאחר הוויכוח הסוער עם שטייף, שיתף שרקי ציוץ של עורך וואלה! ברנז'ה, דוד ורטהיים, התוקף את דרך מינוי אלטשטיין ללשכה בקומה העליונה בבניין התחנה הצבאית ביפו, בו נכתב: "אם ביבי היה ממנה ככה מפקד, מניח שאולי האייטם הזה היה עושה יותר רעש, אבל גנץ זה סבבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר