סערת הפגישה ברמאללה

מחלוקת גרסאות: מאיזה כסף הגיעה ההלוואה לאבו מאזן?

שר הביטחון אישר כי ישראל הלוותה לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקלים, וסמוטריץ' טען כי חלקם בא מתושבי יו"ש • גורם ביטחוני הכחיש: "הכסף לא מגיע ממשלם המסים הישראלי" (ביטחוני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (צילום: פלאש 90)

פגישת שר הביטחון בני גנץ וראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ביום ראשון בלילה ברמאללה הספיקה להסעיר את הממשלה הרעועה, והובילה לתדרוכים נגד יו"ר כחול לבן, אבל עצם קיומה ממשיך לספק כותרות.

אחרי שגנץ הודיע כי ישראל אישרה הלוואה של חצי מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית, דרש יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לדעת מהיכן יגיע הסכום הגבוה לרמאללה, והאם חסרונו יפגע באזרח הישראלי בשעת המשבר הבריאותי והכלכלי.

הערב (שלישי) טען ח"כ סמוטריץ' כי מנתונים שהגיעו לידיו חמישית מהסכום, מאה מיליון שקלים, תגיע מכספי קרן "המנהל האזרחי", כאשר מקורו של הכסף שנצבר בה הוא מתשלומים שמשלמים תושבי יהודה ושומרון היהודים על קרקע לבנייה או תעשייה. בין התושבים המשלמים ישנם משפחות נפגעי טרור, שלטענת סמוטריץ' "יממנו את המחבלים שרצחו את יקיריהם ואת משפחותיהם".

סמוטריץ': "הכסף הגיע מקרן המנהל האזרחי" (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר שיתוף המידע, תקף יו"ר הציונות הדתית: "ממשלת ישראל באובדן עשתונות ערכי מוחלט. אזרחי ישראל, תושבי יהודה ושומרון ובתוכם משפחות נפגעי הטרור יממנו את הטרוריסטים שרצחו את ילדיהם. מכעיס, עצוב ומקומם. אני קורא לחברים בממשלה שעוד נשארה בהם טיפה של מוסר - עצרו את הטירוף הזה".

שעה קלה לאחר דברי סמוטריץ', גורם ביטחוני הכחיש את המידע וטען שהכסף שיגיע לרמאללה לא מגיע מאף ישראלי: "מסגרת ההלוואה הניתנת לרשות הפלסטינית מורכבת מהקדמת כספי הסילוקין של הרשות הפלסטינית (כספים הנגבים על ידי מדינת ישראל בעבור הרשות הפלסטינית, עלפי הסכמי אוסלו) - ומקורה אינו מהקופה הציבורית של משלם המיסים הישראלי", נכתב בהודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר