"זיכוי חשוב"

"חתונת השנאה" - כל חמשת הקטינים זוכו

יותר משש שנים אחרי החתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה", בו חגגו עם ניפוף בכלי נשק ודקירת הנרצח דוואבשה, זוכו הבוקר כל הקטינים שהואשמו בהסתה (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"חתונת השנאה" (צילום: באדיבות ערוץ 10)

אחרי יותר מארבע שנים של דיונים, הבוקר (רביעי) בית משפט השלום לנוער בירושלים זיכה את חמשת הקטינים שהואשמו בהסתה לטרור במהלך חתונה שזכתה לשם "חתונת השנאה".

כזכור, בחתונה שנערכה בירושלים לפני כשלוש שנים, בעת חקירת השב"כ של החשודים בביצוע הפיגוע, צולמו חוגגים רוקדים ומנופפים בסכינים וכלי נשק אחרים, ואחד מהם נראה דוקר שוב ושוב את תמונתו של הפעוט שנרצח, עלי דוואבשה.

עו"ד משה פולסקי מארגון חננו המייצג שניים מהקטינים בירך על החלטת ביהמ"ש ואמר: "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את עקרי הטענות שלנו, הן לכך שלא היתה שם הסתה, הן לכך שהפרקליטות נקטה באכיפה בררנית. מדוע המאשימה בחרה דווקא להעמיד לדין את הנאשמים האלה? בסופו של יום עיקר הטענות שלנו שמדובר בתיק עם רקע פוליטי שהתנהל כנגד נערי הגבעות התקבלו, ובית המשפט זיכה את הנאשמים מעבירת ההסתה".

עוה"ד מנחם שטאובר ומוריה שדון שייצגו את אחד מהקטינים מטעם הסניגוריה הציבורית: "בית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה לפיה הריקוד של קטינים בני 13, גם אם אינו נעים למראה אין בו בכדי לגבש את יסודות עבירת הסתה לאלימות.
יש להצר כי הפרקליטות ניהלה במשך חמש שנים את ההליך כנגד קטין נורמטיבי תוך פגיעה בחירותו".

ח"כ איתמר בן גביר, שייצג את הבגירים בפרשה הגיב ואמר כי מדובר ב"זיכוי חשוב. לא כל מעשה לא יפה הוא פלילי וחשוב שבית המשפט העביר לפרקליטות להפסיק לעשות אפליה בין המגזרים השונים". עוד אמר כי "מהרגע הראשון טענתי שהפרקליטות נתלתה על עץ גבוה ומדובר בכתב אישום פוליטי, מופרך ומיותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר