בעקבות הקליפ

השר כהנא נגד מוטי שטיינמץ: "אין צורך לזלזל"

המחזמר של מוטי שטיינמץ על מצוות שמיטה ריגש רבים, אך בציונות הדתית היו שראו בכך זלזול נגד 'היתר מכירה' שייסד הרב קוק • בתגובה לביקורת, הוציא הזמר הבהרה (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יוסף שלסט. בימוי ועריכה: אלחנן נוסבוים)

הזמר החסידי מוטי שטיינמץ פרסם השבוע קליפ חדש הכולל מחזמר על 'ליפא', חקלאי המתלבט לגבי קיום מצוות שמיטה. בציבור הדתי לאומי, היו שראו בכך ביקורת נגד 'היתר מכירה' שייסד הרב קוק.

כך לדוגמה, שר הדתות מתן כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו, "אני מאוד אוהב את השירים של מוטי שטיינמץ, חבל שהוא נרתם לתעמולה של העסקנים החרדים נגד היתר המכירה שיסודו בהררי קודש, הרב קוק. טוב שיש בתי מדרש שונים, מותר לחלוק אבל אין צורך לזלזל בגדולי ישראל. חבל".

את הדברים כתב כהנא בתגובה לכתב ערוץ 7 יהונתן גוטליב שכתב בטוויטר: "מוטי שטיינמץ וקרן השביעית בשיר על חקלאי שנאלץ לעבוד את השדה בשמיטה על פי היתר מכירה, שהתירו שועי עולם אך בשיר הוא מוצג כהיתר מפוקפק. התקשרתי לקרן השביעית שהיתממו וטענו שלא התכוונו להיתר מכירה, אך לשאלתי איזה עוד היתר רבני לעבוד שדה בשמיטה קיים בעולם שעליו השיר מדבר לא הייתה תשובה".

בחברת בנט הפקות המייצגת את מוטי שטיינמץ הודיעו בעקבות הסערה הודעת הבהרה: "אחים יקרים. אנו רואים את תגובותיכם וחשוב לנו להבהיר. חלילה לנו מלזלזל בהוראה של רב כל שהוא או במנהג יהודי כזה או אחר".

"לא היתה בסרטון כל כוונה לפגוע באף אדם או ציבור ואם חלילה מישהו נפגע מהדברים, אנו מתנצלים ומבקשים סליחה ערב הימים הנוראים. והאמת והשלום אהבו. מברכים את כולכם בשנה טובה, שנה 'שנראה כל אחד את מעלת חברנו ולא את חסרונם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר