'אתה תסבול'

העונש לאנטישמי: "לקרוא ספרות קלאסית"

צעיר אנטישמי מבריטניה שתכנן ייצור פצצה, זוהה כאיום טרור וכמעט נכנס לכלא, עד שהשופט החליט להמיר את עונשו ממאסר - לקריאת ספרים: "אני עוקב אחריך" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

צעיר אנטישמי מבריטניה שתכנן ייצור פצצה, זוהה כאיום טרור וכמעט נכנס לכלא, עד שהשופט החליט להמיר את עונשו ממאסר - לקריאת ספרים.

בן ג'ון, בריטי בן 21 שתומך בנאציזם, בעליונות לבנה ובשנאת מיעוטים, נעצר לאחר שברכושו נמצאו ספרים אנטישמיים וגזעניים וכן מדריך להכנת פצצה, והוא הוגדר כמסוכן לציבור.

בתחילה הוחלט לאסור את ג'ון בכלא הבריטי, אך לבסוף החליט השופט טימות'י ספנסר להציע לו 'עונש' אלטרנטיבי: להפסיק לקרוא את הספרים האנטישמיים, ובמקומם לקרוא ספרות קלאסית: ספריהם של ג'יין אוסטין, וויליאם שייקספיר, תומאס הארדי וצ'ארלס דיקנס. לפי השופט, הוא ניצל מהכלא "בעור שיניו".

לפי האתר הבריטי 'לינקולנשייר לייב', ג'ון יצטרך לחזור לבית המשפט כל ארבעה חודשים כדי להיבחן על קריאתו על ידי השופט.

השופט ספנסר הגיע למסקנה כי התנהגותו של ג'ון היא ככל הנראה "ביטוי של גיל הטיפש-עשרה. הוא אדם בודד, עם מעט חברים אם בכלל. אני לא חושב שסביר להניח שנגרם ממנו נזק".

ג'ון הסכים להבטיח בבית המשפט לא לקרוא עוד חומר קיצוני. השופט הזהיר אותו: "ב-4 בינואר אתה תספר לי מה קראת ואני אבחן אותך על זה. אבחן אותך, ואם אני אחשוב שאתה משקר לי - אתה תסבול".

השופט הוסיף ואיים על הנאשם הצעיר: "אני אצפה בך, בן ג'ון, בכל צעד ושעל של הדרך. אם תאכזב אותי - אתה יודע מה יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר