"מחבק את המשפחה"

הרמטכ"ל על חדריה ז"ל: "ארגון מצוין אינו חף מטעויות"

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום בטקס חילופין של מפקד זרוע הים אל מותו הטרגי של בראל חדריה שמואלי ז"ל; "בימים אלו אנו משלימים תחקיר יסודי שהופך כל אבן", סיפר (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

בטקס חילופין של מפקד זרוע הים נשא דברים הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שגם התייחס בדבריו אל מותו הטרגי של בראל חדריה שמואלי הי"ד בגבול רצועת עזה.

"לאורך הגבולות צה"ל ניצב כחיץ בין גורמי הטרור לאזרחי מדינת ישראל – זהו ייעודו וזה תפקידו", אמר. "שילמנו על כך מחיר כבד, איבדנו את בראל חדריה שמואלי זיכרונו לברכה. אני מחבק את המשפחה ומחזק אותה".

"בימים אלו אנו משלימים תחקיר יסודי שהופך כל אבן", סיפר הרמטכ"ל, "תחקיר שמבוסס על אמות מידה מקצועיות וערכיות בלבד".

"במקרים רבים בהם התפתחו אירועי אלימות והפעלת אמצעי לחימה לאורך הגבול, נפגעו מחבלים רבים על ידי חיילי צה"ל. החיילים והמפקדים מצוידים בכל הכלים ובהוראות פתיחה באש חדות וברורות. כל טענה אחרת משוללת כל יסוד והיא אינה אלא שקר מוחלט".

כוכבי הבהיר: "כל חייל הניצב בפני איום וסכנת חיים, בשגרה או בלחימה, רשאי, צריך ומחויב לפעול בחדות, לחתור למגע ולסכל את האיום" אמר, אך הסביר: "חשוב לומר שני דברים נוספים: בשדה הקרב שורר ערפל, התרחשויות פתאומיות וחיכוך, ואין אפשרות לצפות כל אירוע. ההחלטות מתקבלות במהירות ובתנאים מורכבים ולא ניתן להימנע מטעויות".

"מסיבה זו", המשיך. "תוך גילוי מנהיגות ודוגמא אישית המפקדים נמצאים לפנים. מפקדי צה"ל לא שולחים חיילים לקרב – הם יוצאים איתם ומובילים אותם!".

"גם באירוע זה המח"ט והמפקדים הובילו מלפנים ושהו עם החיילים בקו המגע עם האויב", סיפר. "לא נבטיח אפס שגיאות, אך אנו מחויבים למאמץ קבוע של תחקור ושיפור. ארגון מצוין אינו חף מטעויות אבל מקיים תהליך למידה יסודי. זוהי חובתנו למקצוע, לביטחון, לחברה הישראלית, להורים, למשפחות ומעל לכל, לחיילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר