בושות • צפו

הנשיא ביידן נתפס בשקר - בגלל בית הכנסת

בשיחה עם מנהיגים יהודיים ורבנים לקראת ראש השנה, טען ביידן כי ביקר בביהכ"נ בפיטסבורג שספג פיגוע ירי, אך מהנהלת בית הכנסת נמסר כי לא היו דברים מעולם (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא בדבריו למנהיגים היהודיים אמש; מבנה 'עץ חיים' (צילום: דוברות הבית הלבן; Shutterstock)

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נתפס בשקר - בגלל דבריו לגבי בית הכנסת הקונסרבטיבי 'עץ חיים' בפיסטבורג.

הנשיא קיים אמש (חמישי) שיחה עם מנהיגים יהודיים ורבנים מרחבי ארצות הברית, לקראת ראש השנה ופרוס השנה היהודית החדשה. במסגרת זו, פרסם מסר מצולם, שבו עסק בנושאים אקטואליים.

בין היתר, שוחח על פגישתו עם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט ("הוא ג'נטלמן, יש לו השקפת עולם שמרנית"), על נישואי בתו ליהודי ("ביקשתי שינגנו שם "On Eagle’s Wings" אבל במקום זאת ניגנו "הבה נגילה") ועל שיחותיו עם ראש הממשלה גולדה מאיר.

בהמשך התייחס ביידן לפיגוע הרצחני שהתרחש לפני קרוב לשלוש שנים בבניין 'עץ חיים – אור לשמחה' בעיר פיטסבורג, בו נרצחו 11 מתפללים בירי מאקדחו של האנטישמי רוברט באוורס.

לדבריו של ביידן, הוא ביקר במקום לאחר הפיגוע; "אני זוכר שהקדשתי זמן בבית הכנסת עץ חיים, להיות שם, לשוחח איתם", אמר לרבנים אמש.

אך בבית הכנסת הכחישו את דבריו והבהירו כי הם שקר. בארב פייגה, מנהלת בית הכנסת, מסרה כי בשלוש השנים שחלפו מאז אותה שבת לא הגיע ביידן למקום. את הדברים אמרה ל'ניו יורק פוסט'.

מהבית הלבן לא הגיבו לידיעה, שפורסמה בכלי התקשורת בארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר