בחצי שנה

שוב המדינה הגישה דחייה לפינוי 'חאן אל אחמר': "זו חרפה"

הממשלה תבקש בדיון בבג"צ דחייה של חצי שנה נוספת בפינוי המאחז הבדואי - חאן אל אחמר • שופטי בג"צ הבהירו בדיון הקודם בנושא, כי זוהי תהייה דחייה אחרונה (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
חאן אל אחמר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שופטי בג"ץ, היו אמורים לדון מחר (ראשון), בנושא הפינוי של המאחז הבדואי הבלתי חוקי - חאן אל אחמר, אך דובר משרד החוץ מסר, כי המדינה תבקש דחייה נוספת של חצי שנה בפינוי המאחז בכביש מספר 1.

"בהתבסס על עבודת מטה בין סוכנותית הכוללת חוות דעת מדינית של משרד החוץ, המדינה תגיש מחר (5.9) בקשת דחייה של חצי שנה בפינוי חאן אל אחמר", נכתב בהודעת הדובר.

כזכור, מחר, הוא התאריך האחרון אותו קבע בית המשפט העליון, כשבדיון הקודם לפני ששה שבועות, הדגישו השופטים כי הפינוי חייב להתבצע "עד ה-5 בספטמבר ולא עוד".

יו"ר ימינה לפני בחירתו לראשות הממשלה, נגד רה"מ דאז נתניהו (מתוך אתר סרוגים)

ח״כ משה ארבל אמר בתגובה: "השימוש שעושים חברי הממשלה והעומד בראשה בפרקליט מוערך כדוגמת עו״ד רן רוזנברג ופרקליטי מחלקת הבג"צים לשוב ולמרוח את בית המשפט העליון עולה לכדי העלבת עובד ציבור".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר בתגובה לבקשת הדחיה הנוספת של המדינה בפינוי חאן אל אחמר: "אין גבול לביזיון ולחרפה. אחרי שבית המשפט העליון הסביר לממשלה שחייבים לפנות את חאן אל אחמר, הממשלה מצפצפת על ההחלטה ועושה ככל שביכולתה כדי ללמד שאין שלטון חוק בישראל. מקווה שבית המשפט העליון יפעל, כשם שפעל כאשר על הפרק עמדה הריסת בתי יהודים, ולא יאפשר הפגיעה בשלטון החוק".

הפרשן עמית סגל כתב בתגובה: ‏"כמה מילים השחיתו בנט ושקד, סער ואלקין, הנדל והאוזר על הצורך המיידי בפינוי חאן אל אחמר. השהות במחיצת רע״מ ומרצ כנראה עשתה את שלה".

תנועת רגבים, העותרת לבג"ץ בדרישה לאכיפת החוק ופינוי חאן אל אחמר, מגיבה להודעת משרד החוץ: "אסור בשום פנים ואופן שמדיניות אכיפת החוק של מדינת ישראל, תיקבע בפועל על ידי הלחץ הפסול שמפעילות מדינות זרות. זהו מדרון חלקלק ומסוכן המכרסם בסוברניות של מדינת ישראל".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים מזכיר, כי משרד החוץ כלל אינו מוגדר כמשיב בעתירה לבג"ץ, אלא ראש הממשלה ושר הביטחון. "נפתלי בנט, אתה ראש ממשלת ישראל. אל תתחבא מאחורי שר החוץ לפיד".

לפני מספר שבועות, נחשף ב-'חדשות 12', כי תושבי המאחז הבלתי חוקי, חתמו על הסכם סודי עם המדינה. על פי ההסכם שנחתם אחרי מו"מ חשאי שנמשך למעלה משנתיים, יפונו התושבים למיקום חדש בסמוך למצדה, ובתמורה יזכו לקבל אזרחות ישראלית.

נפתלי בנט נשאל: ח'אן אל אחמר יפונה? • צפו בתשובה (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

ההסכם נעשה בעיקר בכדי למנוע רעש בינלאומי במקרה שיהיה פינוי בכח. ומסתבר כי זאת הסיבה, או לכל הפחות אחת מהסיבות שממשלת נתניהו הקודמת לא פינתה את היישוב.

כזכור, לפני כשלושה שבועות, פורסם, כי המדינה השיבה לבג"ץ, כי הממשלה עם בנט, שקד, אלקין וסער מבקשים לדחות את פינויו של חאן אל אחמר בחודשיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר