מיליון דולר הונאה

עוקץ הטסים לאומן; הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום

הפרקליטות הודיעה כי היא שוקלת להעמיד לדין פלילי את ש.ק. וד.ש. - בכפוף לשימוע, בפרשת "עוקץ אומן"; בשנת 2018 השניים נעצרו בחשד להונאה של מאות נוסעים בהיקף של מיליון דולר (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
טסים לאומן. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה לאחרונה לבאי כוחם של ש.ק. וד.ש. כי נשקלת העמדתם לדין פלילי בכפוף לשימוע בפרשת "עוקץ אומן", במסגרתה נעצרו בשנת 2018 ראשי חברת התעופה 'אירו-פנים' בחשד להונאת ענק של הטסים לאומן, במסגרת מכירת כרטיסים וביטול הטיסות.

ל'כיכר השבת' נודע כי בעניינו של ד.ש., נשקלת העמדתו לדין בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, הונאת נושים, הסתרת נכס לאחר מתן צו ואי מסירת מידע הנדרש למוסרו לפי חוק חדלות פירעון.

בעניינו של ש.ק. נשקלת העמדתו לדין בעבירות של גניבה בידי מורשה עבירה, הונאת נושים, הסתרת נכס לאחר מתן צו, אי מסירת מידע הנדרש למוסרו לפי חוק חדלות פירעון והתקשרות בעסקה הכרוכה בקבלת אשראי.

בפרקליטות ציינו כי ק' הינו איש עסקים אשר במשך מספר שנים עסק בפעילות של הפצה ושיווק של כרטיסי טיסה, כאשר עיקר עיסוקו הוא במכירת כרטיסי טיסה לאוקראינה וארגון טיולים באומן.

ביום 7.6.17 הגיש ק' בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים למתן צו כינוס לנכסיו ולהכרזה עליו כפושט רגל. לפני הכרזתו כפושט רגל, ק' ניהל מספר חברות שונות אשר פועלן של כולן היה בתיירות ליעדים שונים במזרח אירופה ובעיקרן תיירות לאומן. בין החברות הנ"ל היו חברת "פליינג דיל" וחברת "אירופנים דיל". את שתי חברות אלו ניהל בפועל, אולם אלו לא נרשמו על שמו אלא על שמם של אחרים המקורבים לו.

עוד טוענים בפרקליטות כי ק' לא דיווח על פועלו במסגרת חברות אלו ועל הכנסותיו מהחברות במסגרת הליך פשיטת הרגל. כמו כן בתקופה בה היה בהליכי פשיטת הרגל הקים חברה נוספת בשם "הדרך לחו"ל", אשר נרשמה אף היא על שמו של אדם אחר ואולם בפועל הוא שניהל את החברה והיה בעליה. החברה הוקמה לצורך הוצאה לפועל של מיזם שמטרתו שיווק ומכירה של כרטיסי טיסה לאומן לראש השנה בשנת 2018. ק' חתם על חוזה עם חברה מולדובית דרך ש' שהתייצג להיות מתווך של החברה המולדובית שרצתה להשקיע במיזם.

בתקופה הזו היה ש' בהליכי פשיטת רגל. ביום 11.3.15 הוכרז כפושט רגל ועו"ד וינו וינס מונה לנאמן על נכסיו. סך כלל התביעות במסגרת הליך פשיטת הרגל עמד על סכום של 875,675 שקלים. חרף ההגבלות והאיסורים שחלו עליו בהליך פשיטת הרגל להם היה מודע, ש' המשיך וניהל את העסק המשפחתי של משפחתו בשם ש.ש מוקד הרכב יחד עם אחיו וכן עסקים נוספים, כמו כן הוא הסתיר את נכסיו והכנסותיו האמיתיים מבית המשפט ועבר על הגבלות שונות.

בנוסף, במסגרת הליך פשיטת הרגל הציג ש' בכזב גרסאות שונות בנוגע להכנסותיו לבית המשפט ולעו"ד וינו וינס הנאמן. ש', קיבל במרמה כספים שנועדו לרכישת כרטיסי טיסה לאומן במסגרת עסקה שהחלה להירקם בחודש אפריל 2018 תוך שהוא מציג מצג שווא לפיו הוא מתווך עבור חברה מולדובית הנקשרת באותה עסקה. חברת "הדרך לחו"ל" התחילה להעביר כספים לש' אולם בפועל לא הייתה קיימת חברה מולדובית שהשקיעה בפרוייקט וש' זייף מסמכים כאילו היה מדובר בחברה הנקשרת בעסקה. מספר ימים לפני הטיסות התגלתה התרמית וכ-1,500 אנשים אשר רכשו כרטיסי טיסה לאומן דרך החברה שהוקמה לטובת המיזם לא קיבלו את כרטיסי טיסה.

על פי החשד, כ- 870,000 שקלים הועברו לש' בעקבות מצג השווא שהציג, אשר לק', הוא אמנם החזיר כ-380,000 שקלים לרוכשי הכרטיסים לאחר שהתגלתה התרמית אך על פי החשד כמיליון שקלים נשארו בידו ולא הועברו לטובת המיזם ולא חזרו אל רוכשי הכרטיסים.

כאמור, כעת בפרקליטות שוקלים להגיש נגד השניים כתבי אישום בשורת עבירות וזאת בכפוף לשימוע.

עורכי הדין אריה בלאיר ואילן כהן המייצגים את החשוד ש.ק. מסרו בתגובה: "מרשנו נפל קורבן לעוקץ מתוזמן היטב ושילם מחיר אישי כבד. אין לנו כל ספק כי פרקליטות מחוז ירושלים תטה את אוזניה לטענותינו כבדות המשקל במהלך השימוע שנקבע ותורה על סגירת תיק החקירה ללא דיחוי.

"ידיו של מרשנו לא היו במעל ולמרבה הצער גורמים עוינים עשו בו שימוש למטרות פסולות.

"נציין כי כבר עתה, לאחר בחינה של מלא החומרים, ראתה לנכון הפרקליטות לחזור בה מהחשדות העיקריים שהופנו כלפי מרשנו ולאחר שנציג את טענותינו במהלך השימוע אנו סבורים כי המחלוקות תהיינה במישור הפרוצדורלי בלבד ותיק החקירה ייסגר".

כזכור, ימים ספורים לפני ראש השנה תשע"ט, נחשף כי משטרת ירושלים חוקרת חשד כי חברות תעופה הונו אלפי לקוחות באמצעות מכירת כרטיסי טיסה לאומן שבאוקראינה לראש השנה בהיקף של מעל מיליון דולר, וביטלו את העסקאות יום לפני מועד הטיסה. שלושה חשודים נעצרו. בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת המשטרה והאריך מעצרם של 2 החשודים בארבעה ימים, ובהמשך ביהמ"ש שחרר את החשודים שנעצרו בתנאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר