מסירת תוקפי ילדים

הרב הראשי של בריטניה: "אחריות שלנו כלפי ה'"

לאחר הסערה בקהילה היהודית בבריטניה בעקבות דו"ח חדש בנושא התעללות בילדים מתוך הקהילות, מתבטא רבה הראשי של הממלכה בחריפות וקורא לדו"ח "קריאת השכמה" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הגאון רבי אפרים מירוויס (צילום: Shutterstock)

לאחר הסערה בקהילה היהודית בבריטניה בעקבות דו"ח חדש בנושא התעללות בילדים מתוך הקהילות, מתבטא רבה הראשי של הממלכה בחריפות וקורא לדו"ח "קריאת השכמה".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בימים אלו התפרסם דו"ח בענייני תקיפת ילדים, שאותו מגיש ארגון בריטי בלתי-תלוי בשם IICSA. הדו"ח העלה דוגמאות רבות של הסתרה וטיוח מקרי תקיפה במגזר החרדי בבריטניה, וטען שהקהילות לא עושות די על מנת לחשוף את הפושעים ולהביאם לדין.

אחת מאותן דוגמאות היתה מסמך שכתב דיין חרדי משכונת סטמפורד היל שבלונדון, בו נאמר כי "מסירת תוקפי ילדים לרשויות המדינה - היא עוון חמור". הקהילות החרדיות אמנם התנערו מעמדת המסמך, אך בדו"ח נאמר כי בכל זאת ישנם פערים בין העמדה הרשמית של הקהילות לבין פעילותן למעשה.

כעת, מגיב לנושא רבה הראשי של הממלכה המאוחדת, הגאון רבי אפרים מירוויס, ומתייחס אליו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

לדבריו של הרב, שהובאו באתר היהודי-בריטי Jewish News, הדו"ח מהווה "קריאת השכמה" לקהילות, שכן הוא "מאשר, מעבר לכל ספק, כי כיום קל מדי למתעללים להסתתר בסביבה שבה שולטים מוסדות הדת ביד רמה, וקיימת היררכיה של מנהיגות דתית", אמר.

"אלה, יחד עם מגוון גורמים תרבותיים אחרים, כולל חוסר איזון בכוח ופחד מפגיעה במוניטין, הפכו את ילדינו לפגיעים יותר למכת ההתעללות. אי אפשר לתת לזה להמשיך עוד", מסר הרב הראשי.

"הכישלון להגן על ילדינו, ולדווח על התעללות במקרים שבהם היא מתרחשת, מהווה הפרה מוחלטת של אחריותנו כלפי ה' ושל אחריותנו זה כלפי זה. אסור ואי אפשר לסבול זאת".

כידוע, עמדתו של הרב מירוויס היא ממלכתית מאד ותומכת תמיד בחוקי בריטניה, כך היה גם בנושא הקורונה - שם תקף באופן חריף את מפרי ההנחיות מקרב המגזר החרדי, שערכו חתונות המוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר