אחרי 10 ימי שביתה

הבנות עם מנהלי בתי החולים, שיחזרו לפעול

אחרי שהושגו הבנות בין נציגי משרד האוצר למנהלי בתי החולים הציבוריים, בתי החולים יחדלו לפעול ב'מתכונת שבת' ויחזרו לשגרה מלאה. זאת אחרי עשרה ימי שביתה (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

עשרה ימים אחרי שהודיעו מנהלי בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ, היום (ראשון) הושגו הבנות בין נציגי משרד האוצר למנהלי בתי החולים, ובתי החולים ישובו לפעול במתכונת רגילה.

על פי ההבנות, שהושגו בין בתי החולים, משרד הבריאות ומשרד האוצר, האוצר יעביר לבתי החולים קרוב למיליארד שקלים עד לסוף שנת 2021.

כזכור, לפני כעשרה ימים פתחו מנהלי בתי החולים בעיצומים כנגד משרד הבריאות והאוצר.

שר הבריאות ניצן הורביץ בירך על ההבנות ואמר כי הוא "שמח על סיום ההשבתה בבתי החולים העצמאיים וחזרה לפעילות מלאה. אני מכיר ומבין את הצרכים והגענו להסכמות. בפעם הראשונה מאז קום המדינה הצלחתי להכניס לתקציב המדינה תיקצוב ישיר לבתי החולים האלה. ועם ההסכמות וסיום השביתה, עשינו עוד צעד לחיזוק מערכת הבריאות שלנו. שנה טובה!".

מנכ"ל ביה"ח לניאדו נדב חן מתח ביקורת חריפה בזמן המשבר על משרדי האוצר והבריאות ואמר כי: "השבע לעולם לא יבין את הרעב. במקום שהמדינה תממן אותי - הספקים שלי מממנים אותי. והם לא רוצים לממן אותי יותר. אני משלם להם שוטף פלוס 270. זה בלתי הגיוני. בזמן שבהלל יפה מאיישים כח אדם, אני לא יכול לאייש - כי אין לי כסף".

"בנצרת, בנתניה, בבני ברק, בירושלים יש פחות אחיות ורופאים לחולה. וזה פוגע במטופלים. עקרון אחד ביקשנו - עקרון השוויון. שני מיליון תושבים שלנו צריכים לקבל את אותה נגישות לרפואה. אם אנחנו במלחמה - תעצרו את כל הבירוקרטיה ותעבירו את כל המשאבים עכשיו. אני לא מטפל בחולים שלי כמו שצריך בגללכם".

מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס אמר: "אנחנו עובדים על מכונת לב ריאה ולא מסוגלים יותר. מה ביקשנו? חלוקה שווה כדי שנוכל לשרוד. כל מה שקורה היום בהדסה שקוף יותר למדינה מכל בתי החולים הממשלתיים. לא יכול להיות שלא נוכל לתפקד, לא יכול להיות שיבקשו מאיתנו לגייס תרומות כדי לממן משכורות. משרד הבריאות ביקש מאיתנו לגייס צוותים, אני לא יכול לגייס בלי מקור תקציבי. למה התושבים בירושלים שווים פחות? אנחנו במצב של החייאה".

פרופ' פהד חכים מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת הבהיר: "אתם יודעים למה לא הופכים אותנו לבתי חולים ממשלתיים? כי זה יעלה הרבה-הרבה יותר כסף למדינה. לא יכול להיות שאני צריך להחזיק 5 אחיות במשמרת במקום 7 כי אין לי תקציב. המערכת חולה. אני לא יכול להסתכל לאמא שלי בעיניים אחרי שביטלתי לה את התור לפני יומיים .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר