"משטרת מחשבות"

נעצר לשווא במצעד ויתבע את המשטרה

אחרי שהמשטרה החליטה לעצור אדם שרצה להפגין כנגד מצעד בירושלים, הגיש העצור באמצעות ארגון חוננו תביעה נגד המשטרה. "חוקר משטרתי הפך לחוקר כליות ולב" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה נגד המצעד, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

אדם שנעצר בידי המשטרה אחרי שלטענתו רצה להפגין כנגד קיום המצעד בירושלים, תובע באמצעות ארגון 'חוננו' את המשטרה על סך 30 אלף שקלים, זאת לטענתו, בשל מעצר שווא.

מנשה יאדו, עורך דינו של החשוד אמר כי מדובר ב"עבירה שלא קיימת עלי ספר". התובע, תושב ירושלים בן 52, נחשף למודעות של ארגון להב"ה על הפגנה נגד מצעד שהתקיים בבירה לפני מספר חודשים, והחליט להגיע להפגנה שאושרה על ידי המשטרה. התובע הגיע לרחוב עמק רפאים, שם נתקל במחסום הראשון של המשטרה.

אחרי שראה לטענתו שהשוטרים מעכבים רק את חובשי הכיפות, החליט להתחיל לצלם את המתרחש. כעבור מספר דקות נאלץ למסור את פרטיו האישיים לשוטרים במקום, ומשחזר על בקשותיו להתקדם אל מקום ההפגנה אף נאלץ לחכות שיבדקו את פרטיו במסוף נייד, בדיקה בה לא נמצאה אינדיקציה שלילית לגביו.

למרות זאת לא הורשה התובע להמשיך לכיוון ההפגנה, שכבר הייתה לקראת סיום. הוא נשלח לנקודת הביקורת השניה, שם נאלץ למסור שנית את פרטיו לבדיקה וגם רוקן את כיסי מכנסיו. לאחר הבדיקה ליוו את התובע מספר שוטרים, בעודו בדרכו להפגנה. אולם מטרים ספורים לפני המקום המיועד עצרו השוטרים את התובע, לקחו את המצלמה שברשותו וביקשו לערוך לו בדיקה נוספת.

התובע תיאר בכתב התביעה את תחושותיו: "השפלה היתה עצומה ומכאיבה שבעתיים" נכתב. "שכן התובע התכוון למחות כנגד הצועדים, ותחת מחאה הוא הושם בידי השוטרים כעצור וכעבריין בצידי דרכם הבוטחת של באי המצעד. התובע ישב וחשב שכל אלו שעוברים מסתכלים עליו ואומרים בינם לבין עצמם 'מי יודע מה הוא תכנן הפושע הזה'. כך חש באותה שעה שעוכב ללא סיבה על ידי השוטרים באמצע הרחוב"

לדבריו, כשהחוקר שאל את השוטר לסיבת המעצר, אמר השוטר כי התובע חשוד ב"כוונה להפר את הסדר הציבורי". התובע הכחיש הכל וניסה להציע לחוקר לצפות בתיעוד שצילם לאורך הדרך, אולם החוקר סירב.

בתום חקירתו הועבר התובע לתא מעצר קטן, בו שהו חמישה או שישה עצורים נוספים. יחד איתו ישב בתא יהודי חרדי שנעצר ברחוב סמוך, לאחר שלטענתו יצא בסך הכל למשוך כסף בכספומט. השניים ניסו להבין מתי ישוחררו, ומאחד השוטרים ששמר עליהם התברר שמחכים שהמצעד יסתיים.

בשעה 21:40, אחרי חמש שעות ורבע של עיכוב, מעצר, חקירה וכליאה, הורשה התובע לצאת חזרה לביתו, זאת בזמן שהשוטרים מסרבים לתת לו טופס שחרור על הזמן שבו היה בכלא.

עורך דינו של החשוד תקף את המשטרה ואמר, כי "חוקר משטרתי שהפך לחוקר כליות ולב, ומעכב אדם וחוקר אותו על צפונות ליבו ואף טופל עליו האשמות שווא ודעות קדומות, ובתוך כך שולל את חופש ההפגנה והמחאה שלו, שלא לומר את חופש התנועה, החירות והכבוד".

ממשטרת ישראל נמסר: "היערכות משטרת ישראל מתבססת כבכל אירוע הן על תמונת המודיעין והן על הערכות המצב, וכוללת בתוכה פעילות משטרתית גלויה וסמויה טרם האירוע ובמהלכו. כתב התביעה טרם התקבל במשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו ככל שנדרש בבית המשפט כמקובל. נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק ולמנוע מימוש כוונותיהם של אלו המבקשים לפגוע בזכות זו ולהפר את הסדר הציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר