מחפשים את החרדים

ח"כ מקלב זועם: ההבדל בין המסיבות באילת לאומן • צפו

הח"כ מיהדות התורה דיבר בהצבעות התקציב בחמישי בלילה על מסיבות הסטודנטים בעיר התיירות הדרומית, מוקד הדבקה משמעותי, ותהה מדוע החליט ממונה הקורונה לנסוע דווקא לאומן (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ח"כ אורי מקלב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, החליט שהמקום ממנו הוא הכי חושש מהגדלת התחלואה נמצא דווקא במרחק ארבע וחצי שעות טיסה מישראל, במדינה עם מספר מאומתים לנפש נמוך בהרבה מארץ הקודש - באומן שבאוקראינה, זאת בשל עשרות אלפי היהודים שמתכנסים שם בימים אלו, סביב ציון ר' נחמן מברסלב זיע"א.

הפרופ' זרקא החליט לטוס לאומן, בזמן שהתחלואה בישראל גבוהה מ-10,000 נדבקים ביום כבר כמה ימים, מתחוללת מסיבת ענק של סטודנטים חילונים באילת, המשתרעת על פני כמה ימים, ומהווה, בסבירות גבוהה מאוד, מוקד הדבקה משמעותי של נגיף הקורונה.

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה שם דגש על הצעד חסר ההיגיון כבר בדיוני הקריאה הראשונה על תקציב המדינה במליאת הכנסת ביום חמישי בלילה, וטען - שלא במילותיו כהוויתן - שהסיבה היחידה היא ניסיון למתג את החרדים כאשמים בגל הרביעי, כפי שניסו לעשות בעבר:

"אנחנו לקראת הימים הנוראים, והתפילות הן מרכיב מרכזי", פתח מקלב את דבריו. "הציבור החרדי עושה מאמצים רבים למנוע את ההדבקות בין בתפילות בקפסולות ובין בריחוק. אנחנו שומעים לגדולי התורה וההלכה בנושא הזה".

כאן הדגיש מקלב את ההבדל הלא מוסבר: "אבל בשעה זו עשרות אלפים יורדים לאילת לפסטיבל שכול כולו הדבקה המונית. כל אלה שיחזרו מאילת לא יצטרכו שום בידוד. הם חוזרים לכל הארץ, מסתובבים ומדבקים את כל המדינה".

"אבל באומן יש הגבלות, אומן זה לא עשרות אלפים במסיבת הדבקה. הבעיה של מדינת ישראל זה אומן, לא היה להם בעיה באלפים שנסעו לטורקיה או ליוון. לא אילת מדאיג אותם, אבל יהודים מתפללים מוציאים אותם מדעתם", תקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר