"לגשר על הפער"

הנשיא ביידן בירך ב'שנה טובה': "לחזק את הקשר עם ישראל"

יהי רצון שכולנו נרשם בספר החיים. אני וג'יל מברכים את החוגגים בשנה טובה ומתוקה. שתהיה שנה מתוקה, בריאה ושמחה". כך בירך הערב נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ג'ו ביידן (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, פרסם הערב (ראשון) ברכה ליהודי ארה"ב - לכבוד ראש השנה, והסביר, כי על אמריקה לחזק את הקשר עם ישראל.

"בראש השנה", פתח ביידן את מכתבו וכתב:," קהילות יהודיות ברחבי העולם, חוגגות את הולדת העולם ומנציחות את יצירת האנושות".

"ראש השנה והימים הנוראים שמגיעים לאחר מכן, מחייבים את מי שחוגג לחכות קצת, להביט פנימה ולהרהר על השנה שחלפה. הגיע הזמן למלאות את הנשמה, זהו סוג של חשבון נפש, ששואלים את עצמנו; מי אני רוצה להיות? איזה סוג של מדינה אנחנו רוצים לייצר? איזה סוג עולם אנחנו רוצים ליצור?".

ביידן הוסיף וכתב: "זהו המסר והמתנה של ראש השנה היהודי - תזכורת ליכולת האינסופית שלנו לשנות את חיינו ולהתחיל מחדש. לשתף פעולה עם האלוהים ועם בני האדם שלנו בעבודת הבריאה המתמשכת. לבנות מחדש את הקהילות שלנו באמצעות אמפתיה, מעשי חסד וחמלה. ולחפש תשובה".

"ראש השנה", הוסיף ביידן, "הוא אישור מחדש שכל אחד מאיתנו ניחן, בזכות בוראנו ואנושיותנו המשותפת, ביכולת לגשר על הפער בין העולם שאנו רואים לבין העולם שאנו מחפשים."

"במאמץ זה התקדמנו משמעותית, אך נשארה עבודה רבה. להגן על עצמנו ואחד על השני מפני וירוס של פעם במאה שנה. לבנות מחדש כלכלה המספקת הזדמנות לכל האמריקאים. ולדבר בבהירות ובשכנוע נגד האנטישמיות בכל מקום ובכל דרך שהוא מתבטא. ולחזק את הקשר שלנו עם מדינת ישראל".

"שתהיה שנת 5782 שנה של בריאות, ריפוי והתקדמות. ויהי רצון שכולנו נרשם בספר החיים. אני וג'יל מברכים את כל החוגגים לחגוג את ראש השנה בארצות הברית, בישראל ובעולם. שנה טובה ומתוקה. שתהיה שנה מתוקה, בריאה ושמחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר