צפו בתיעוד

שישה אסירים ביטחוניים הצליחו להימלט במנהרה מהכלא

שישה אסירים ביטחוניים חלקם עם דם על הידיים הצליחו להימלט הלילה באמצעות מנהרה באורך כמה עשרות מטרים מתוך כלא גלבוע. כוחות הביטחון פתחו במצוד נרחב אחריהם (חדשות בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט באלול תשפ"א | 06.09.21
פתח המנהרה (צילום: שב"ס)

שישה אסירים ביטחוניים ברחו הלילה (שני) מכלא גלבוע באמצעות מנהרה - בהם המחבל המפורסם זכריה זביידי מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין. השישה יצאו מתוך פתח המנהרה ונראו סמוך לשעה 3 לפנות בוקר על ידי חקלאים שעבדו במקום ודיווחו למשטרה.

עם קבלת הדיווח הראשוני הוקפצו כוחות מיוחדים של שב"ס בתגבור יחידות מצדה ויחידות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול, צה"ל וגששים פתחו בחיפושים בשיתוף שירות הבטחון הכללי מחשש שהשישה ינסו להימלט אל ירדן.

קציני הביטחון בישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים והופעלו אמצעים מיוחדים. חפ"ק אחוד הוקם במקום וכוחות משטרה נפרסו בישובי הסביבה.

משחזור ראשוני שנערך. האירוע החל בסמוך לשעה אחת וחצי לערך, כאשר 6 האסירים נמלטו באמצעות פתח שהתגלה בתאם ויצאו לכיוון האזור הדרומי של בית הסוהר גלבוע.

האסירים:

-מונדאל אינפיעאת (גא"פ, עצור בטחוני)-
-האחים
מחמד עארידה(גא"פ)
מוחמד עארידה(גא"פ)
-יעקוב קדארי (גא"פ)
-איהם כמאמגי (גא"פ)
-זכריה זבידי (פת"ח)

בהערכת מצב שנערכה הבוקר בשב"ס הוחלט להיערך לפיזור יתר האסירים הבטחוניים שנמצאים באגף.

רק סמוך לשעה 05:47 הודיע שב"ס על "דיווח ראשוני" בעניין חשד לבריחת שישה אסירים, ומסר כי הנסיבות נבדקות. כלל הסוהרים נמצאים כעת במתחם בית הסוהר, כשגם אלו שהיו בבית הוקפצו אליו בשעה האחרונה כמו כן הוכנסו גם בתי הכלא האחרים לכוננות מחשש שאסירים אחרים ינסו אף הם לנצל את המהומה כדי להימלט.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות דיווח שהתקבל מהשב"ס על בריחת 6 אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, כוחות משטרה גדולים יחד עם לוחמי משמר הגבול וצבא פתחו בחיפושים בשיתוף השב"כ. קציני הביטחון בישובי הסביבה עודכנו בבריחה ומחסומים הוצבו בדרכים".

"חפ"ק אחוד הוקם במקום וכוחות משטרה נפרסו בישובי הסביבה. כוחות משטרה מיוחדים, כלבנים ואמצעים אווירים משטרתיים לוקחים חלק בחיפושים ובהבטחת בטחון התושבים", מסר דובר המשטרה.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב מסר: "לפנות בוקר עודכנתי על הבריחה מכלא ״גלבוע״. האירוע מתוחקר בשעה זו על ידי נציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, שנמצאת בנקודת הבריחה. מחוז צפון במשטרת ישראל הקים חפ״ק סמוך לזירה ומפקד על המרדף והסריקות בסיוע צה״ל והשב״כ".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח הבוקר עם השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, בעקבות בריחת האסירים הביטחוניים והדגיש, כי מדובר באירוע חמור המחייב מאמץ כלל מערכתי של כוחות הביטחון.

מפקד מרחב עמקים תת ניצב שמעון בן שבו (דוברות המשטרה)

ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים אודות מאמצי החיפוש אחר המחבלים, ויקיים התייעצויות בהמשך בהתאם לצורך.

גם שר הביטחון בני גנץ קיים הבוקר חיתוך מצב עם ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק ומפקד פקמ"ז אלוף יהודה פוקס בעקבות האירוע של בריחת האסירים מכלא גלבוע הבוקר.

שר הביטחון התעדכן במאמצים המודיעיניים והמבצעיים, והנחה על תגבור הכוחות במעברי הגבול והתפר, תוך מוכנות מבצעית לביצוע כל הפעולות הנדרשות לתפיסת המחבלים בשיתוף פעולה מלא עם שירות הביטחון הכללי וכלל גופי הביטחון. בהמשך היום תתקיים הערכת מצב נוספת.

כלא גלבוע, פועל משנת 2004 בצפון הארץ ומכיל אסירים ביטחוניים בלבד מארגוני הטרור השונים. הכלא הוקם בעקבות אינתיפאדת 'אל אקצה' וריבוי הפיגועים בזמנו, עלה צורך ביצירת מקומות כליאה נוספים לאסירים הביטחוניים. הדבר הוביל להרחבת בית סוהר "שטה" ולפתיחתו של מתקן "שטה ב", אשר תוך זמן קצר הופרד מיחידת האם שלו "שטה", והפך לבית סוהר עצמאי - "גלבוע", על שם ההר הנישא מעליו.

לרוב יושבים הארגונים בכלא גלבוע באגפים נפרדים לפי שיוכם הארגוני מה שאיפשר להם ככל הנראה לפעול בצורה מאורגנת כדי לחפור את המנהרה באורך כמה עשרות מטרים מתוך תאם אל מחוץ לחומות הכלא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר