שיטות נכלוליות

מתנגד לפוטין טוען: נאבקים בי עם מתחזים

בוריס וישנבסקי הידוע כפוליטיקאי המתנגד למדיניותו של ולדימיר פוטין, טוען לקראת הבחירות ברוסיה כי כדי לפגוע בו צצו לפתע נגדו שני מועמדים עם אותו השם כמוהו (בעולם)

וישנבסקי מימין וה"וישנבסקים" החדשים (צילום: מתוך טוויטר)

בוריס וישנבסקי הידוע כפוליטיקאי המתנגד למדיניותו של ולדימיר פוטין, טוען לקראת הבחירות שייערכו החודש ברוסיה כי כדי לפגוע בו צצו לפתע שני מועמדים המחרים עמו עם אותו השם ואפילו עם ניסיון להיראות דומה לו.

וישנבסקי מתחרה על המקום של העיר סנט פטרסבורג באספה המחוקקת של רוסיה ולטענתו, המתחרים שצצו נועדו לבלבל את הבוחרים ולהביא לפגיעה בסיכוייו לזכות שוב במושב. לא ברור כיצד לא חששו השלטונות להציב שני מתחרים עם אותו השם על אותו המושב, דבר שמעלה את התמיהה בנוגע לגיטימיות של הבחירות.

אם תהיתם, לא מדובר בשני בוריסים וישנבסקי מלידה. מדובר באנשים שפשוט שינו את שמם בתקופה האחרונה בכדי להתחרות מולו. אחד מהם, שמו המקורי - ויקטור ביקוב, הידוע כמשתייך למפלגתו של פוטין. הוא שינה את שמו לפני כחודשיים בלבד ועבר גם "התאמות" חיצוניות לצורך התפקיד. המתמודד השני שמו המקורי, אלכסיי שמלב, לא ידוע על הקשר פוליטי שלו, והוא מעולם לא השתייך רשמית לגוף פוליטי כל שהוא.

וישנבסקי (המקורי), טוען כי העובדה שהשניים לא ניהלו שום קמפיין עד עתה, שבוע וחצי לפני הבחירות, מצביעה על כך כי מדובר אכן בתרגיל נכלולי שנועד רק כדי לפגוע במועמדותו. ההערכה כי השניים תוגמלו כלכלית כדי להחליף את שמם ולבצע את התפקיד.

מתברר כי למרות ההוכחות שבידי וישנבסקי, החוק כנגדו. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ברוסיה, אלה פנפילובה, גינתה את המעשה ואמרה כי מדובר בפעולה "מביכה ומקוממת", אך גם הבהירה כי על פי החוק לשניים מותר להתמודד בבחירות למרות ששינו את שמם לשמו. הוועדה טענה עוד כי כיוון שלשלושה יש שמות אמצעיים שונים ניתן להבדיל ביניהם בקלפי, זאת למרות שברור שוישנבסקי יינזק מכך.

על פי הסקרים, בבחירות שיתקיימו לפרלמנט ולרשויות המקומיות צפויה מפלגתו של פוטין "רוסיה המאוחדת" לנצח אם כי המפלגה סובלת מירידה קלה בשיעור הניצחון הצפוי.

זו לא הפעם הראשונה שמתנגדיו של פוטין זוכים לתרגילים שונים ומשונים כדי למנוע מהם להתמודד, בחלק מהמקרים זה גם מסתיים בכלא או אפילו במוות. כזכור, מנהיג האופוזיציה הרוסית, אלכסיי נבלני הושלך לכלא לאחר שניסיון ההתנקשות בו נכשל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר