ביקורי המשפחות יופסקו

מחדל הבריחה; הנציבה לא תתפטר: 'כאן להמשיך ולהוביל'

במכתב שכתבה נציבת שירות בתי הסוהר, היא הבהירה כי אינה מתכוונת להתפטר מתפקידה: "שעה קשה לכולנו, אך אני כאן כדי להמשיך ולהוביל אתכם" • ביקורי משפחות ייפסקו עד סוף החודש (בארץ)

כלא גלבוע (צילום: פלאש 90)

מחדל הבריחה מכלא גלבוע: נציבת בתי הסוהר גונדר קטי פרי, כתבה אגרת לסוהרות והסוהרים המתייחסת לאירוע הבריחה בכלא גלבוע ולהשלכותיו.

הנציבה הקדימה וכתבה על האירוע שהתרחש בערב החג, וחיזקה את רוחם של סוהרי הארגון המשרתים מתוך תחושת שליחות והבנה כי הארגון נמצא בשגרת חירום.

"בערבו של חג", כתבה הנציבה, "שישה אסירים ביטחוניים מביס"ר גלבוע, ברחו באמצעות מנהרה שבחלקה נחפרה מתוך חדר המקלחת שבתאם אל מעבר לחומה. אזרח שחלף במקום ראה דמויות הרצות בשעת לילה מכיוון מתקן הכליאה, ודיווח למשטרת ישראל על תנועה חשודה בהיקף בית הסוהר. לאחר קבלת דיווח על ידי משטרת ישראל, בוצעה ספירה והתגלה חוסר של ששת האסירים האמורים. מדובר באסירים ביטחוניים שחלקם שפוטים למאסרי עולם, מחציתם בעלי סיכון גבוה לבריחה, חמישה מתוכם משתייכים לג'יהאד ואחד לפת"ח, וכולם תושבי העיר ג'נין. כידוע, עד כה טרם נמצאו על ידי כוחות הביטחון".

עוד הוסיפה הגונדר: "האירוע חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו – שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו".

הנציבה הבהירה כי אינה מתכוונת להתפטר, והודיעה על ניוד כלל האסירים באגף ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב"ס.

כמו כן, החליטה הנציבה על עיבוי מעגלי האבטחה, מבצע חיפושים ברמת פינוי תאים ואגפים, תגבור אגפים בסוהרים
שבירת שגרה ונעילת תאי האסירים הביטחוניים במהלך היום כולו ומבצע הניודים שמטרתו פיזור מוקדי הכח והפרדת כלל אסירי הג'יהאד האסלאמי המוחזקים בשב"ס, עד כה פוזרו כ-300 אסירי גיהאד.

עוד הנחתה הנציבה על מתן קשב ומענה לצרכים בכלל מתקני הכליאה שמנהל השב"ס.

במהלך יישום התכנית נתקלו סוהרי שב"ס במספר הפרות סדר והצתות אשר טופלו מיידית תוך השגת שליטה מיידית על האירועים.

במקביל לאירוע הבריחה, מועדון האסירים הפלסטיני בבתי הכלא הודיע הבוקר (חמישי), כי הצלם האדום הודיע על הפסקת ביקורי המשפחות של המחבלים עד סוף החודש, כך דווח בתקשורת הפלסטינית. עפ"י הדיווחים, ההחלטה התקבלה בשל האירועים שהתרחשו בימים האחרונים.

כאמור, היום הוא היום הרביעי לבריחת ששת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, נמשך עדיין המצוד אחריהם וכוחות הביטחון מנסים בדרכים רבות לעלות על עקבותיהם של הבורחים שחפרו מנהרה מתוך תאם אל מחוץ לחומות הכלא.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, עידכן הבוקר: ״מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא ״גלבוע״, משטרת ישראל, צה״ל ושרות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא יפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים. במקביל מתנהלת חקירה במטרה לברר האם הבריחה לווותה בפלילים. אנחנו נשים את ידינו על המחבלים הנמלטים, נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ובמידה ונמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה".

כזכור, אמש נמסר כי בהתאם להערכת המצב הביטחונית ולמאמצים לאיתור האסירים הנמלטים הוחלט על הארכת הסגר הכללי באזור יהודה ושומרון עד למוצאי שבת, בכפוף להערכת המצב.

מעברי הסחורות ברצועת עזה ובאזור יהודה ושומרון נפתחו כמתוכנן אמש. כמו כן, יתאפשר מעבר פועלים אשר עובדים באזור יהודה ושומרון וכן במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בסיומן של הערכות מצב שבוצעו בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, במהלך החג הוחלט על תגבור כוחות צה"ל ביהודה ושומרון בגדודי לוחמים, כוחות איסוף, חוזי וכלי טיס כחלק מהמאמץ ללכידת האסירים וסיכול אירועי טרור במרחב.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים אף הוא אמש הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון הפנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, נציבת שב"ס, ראש המל"ל ובכירים נוספים.

ראש הממשלה הדגיש, כי לאירועים יש פוטנציאל השפעה על מספר גזרות, ולכן מדובר במאמץ משותף לכלל זרועות הביטחון. עוד הדגיש רה"מ, כי ישראל ערוכה לכל תרחיש. ראש הממשלה מקבל עדכונים שוטפים ויקיים התייעצויות נוספות בהתאם לצורך.

כזכור האסירים שנמלטו הם: מונדאל אינפיעאת, האחים מחמד ומוחמוד עארידה, יעקוב קדארי, איהם כמאמגי וזכריה זבידי שנחשב למחבל הבכיר ביותר שנמלט באירוע הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר