הבריחה מהכלא | צפו

המשפחות השכולות הפגינו מול כלא עופר: "התנאים המפנקים של האסירים הביטחוניים"

בני משפחות שכולות, הפגינו היום מול בית הכלא במחנה עופר שם כלואים אסירים הביטחוניים; "התנאים המפנקים שהם מקבלים זו סכנה ביטחונית למדינת ישראל" • צפו (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מחוץ לכלא עופר (צילום: חזקי ברוך)

בצל בריחת האסירים הביטחוניים בערב החג מכלא גלבוע, בני משפחות שכולות מפורום "בוחרים בחיים", הפגינו היום (חמישי) מול בית הכלא במחנה עופר, נגד התנאים המפנקים לאסירים הביטחוניים.

הרצל חג'אג אביה של סגן שיר חג'אג' ז"ל אמר: "באנו לפה פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, לכלא עופר למחות נגד מדיניות הממשלה, שב"כ, שב"ס וכוחות הביטחון, שכל מה שהם עושים זה לתת פינוקים למחבלים. במקום שהכלא יהיה חלק מהרתעת המחבל הבא הוא חלק מעידוד המחבל הבא. אנחנו דורשים שבהזדמנות זאת שהמחבלים ברחו, לנצל את ההזדמנות ולא לתפוס אותם חיים ולהגיע למצב שמעתה והלאה יורידו למחבלים את התנאים לאפס, אוכל מים ותו לא".

מירב חג'אג אימה של סגן שיר חג'אג' ז"ל אמרה: "במשך שנים הגענו הנה לכדי להתריע על המצב שקורה בפנים ואף אחד לא מקשיב ואף אחד לא שמע ולצערנו זה התפוצץ לנו בפנים עם בריחתם של שישה מחבלים בכירים. איפה הייתם כל השנים שזעקו ושאף אחד לא הקשיב? כולם העדיפו להתעלם וזו התוצאה".

בועז קוקיא אביו של החייל רון קוקיא ז"ל אמר: "פורום בוחרים בחיים מתריע שנים ארוכות כולל בועדת ארדן נגד התנאים המפנקים של המחבלים בכלא. התנאים המפנקים הם גם סכנה ביטחונית וגם כמובן זלזול בצדק והמוסר של ענישה. גם לא מרתיע מחבלים להישלח לכלא וגם יש הכוונה של מחבלים מתוך הכלא וגם בריחה כמובן שיוצרת מצב ביטחוני מסובך מאד. הגיע הזמן שממשלת ישראל, כוחות הביטחון, צהל שב"ס, שב"כ יחד יפעילו יד קשה בבתי הכלא כדי שהכלא יהיה עונש, כדי שמחבלים לא יעודדו את החברים שלהם להצטרף אליהם ובסוף גם לא יברחו. המצב הוא שערוריתי ואחראים עליו כל ממשלות ישראל ולצערנו עם רעם בממשלה החדשה המצב יוחמר".

דבורה גונן אמו של דני גונן, אמרה במהלך המחאה: "במשך שנים אנחנו דורשים ממשלות ישראל להקשיח את תנאי המחבלים בכלא אך לצערינו בקשה זו לא נענתה. וכך הגענו למחדל הנורא הזה. יש תחושה שכל המערכות מחפשות רק שקט. הגיע הזמן להפסיק את כל התנאים הטובים שמהם נהנים המחבלים. בלי טלוויזיה עם כמה ערוצים, בלי חברים מאותו תא טרור ביחד בחדרים, בלי אוטונומיה למנהיגי המחבלים, בלי בישול עצמאי בתוך התאים. חייבים לייצר תנאים בעלי מסר אחד ברור. לא משתלם להגיע לכלא! לא משתלם לעסוק בטרור!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר