הבריחה והאשמה במחדל | צפו

השר בר לב בכלא קציעות: אירוע דומה עלול להתרחש שוב

בביקור שנערך היום בכלא קציעות, אמר השר לבט"פ בר לב, כי אירוע דומה עלול לקרות שוב; ״אנחנו לאחר אירוע קשה. זה כישלון. נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה קרה" • מי באמת אשם בבריחה? (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הביקור היום בקציעות (צילום: דוברות שב"ס)

המחדל בכלא גלבוע: השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ערך היום (חמישי) סיור בכלא קציעות, בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב"ס, רב-גונדר, קטי פרי.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ביקר כאמור ב'קציעות', שם התפרעו אמש אסירים ביטחוניים והוצתו שישה תאים. במהלך הסיור פגש השר את הסוהרים ולוחמי יחידת 'מצדה' שהתעמתו עם הפורעים וביקר באגף בו נשרפו התאים.

השר לביטחון הפנים בר-לב אמר: "אנחנו לאחר אירוע קשה של בריחת אסירים מכלא גלבוע. זה כישלון! אנו נהפוך כל אבן במטרה לבדוק מה גרם לכישלון זה, ברמה המקומית של בית הכלא ומה הן ההשלכות בכלל שרות בתי הסוהר. נבדוק נאתר ונציף את הלקחים הנדרשים ונממש אותם".

השר הוסיף, "אני מברך אתכם סוהרים וסוהרות בכלא קציעות על ההתנהלות וההשתלטות קרת הרוח שלכם על ההתפרעויות שאירעו כאן במהלך היממה האחרונה. תמשיכו לשמור על עירנות מבצעית גבוהה כי אירוע דומה או חמור יותר עלול להתרחש שוב בעתיד".

סגן השר סגלוביץ אמר בסיור: "מעטים יודעים את העבודה היומיומית הקשה שמוטלת על שירות בתי הסוהר. ראינו אתמול את ההתמודדות המורכבת מול הצתות והתפרעויות של אסירים בכמה בתי כלא. אנחנו בעיצומו של אירוע בריחה קשה שעדיין לא הסתיים. יש לבצע בדיקה מעמיקה, להפיק את הלקחים, אבל עכשיו הדבר החשוב ביותר הוא לעצור את המחבלים ולהחזירם למאסר".

נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי: הנציבה הודתה לשר בר לב וסגן השר סגלוביץ על הגיבוי שהעניקו לפיקוד ולסוהרות ולסוהרים הפועלים בשטח, עוד הוסיפה הנציבה כי יש לשים דגש על המקצוענות וביצוע העבודה ושליחות הסוהרים על הצד הטוב ביותר, "תפקיד של סוהר זה תפקיד לא פשוט ומורכב אבל מי שבא מגיע על מנת לעשות אותו על הצד הטוב ביותר".

"תודה לכם על הנחישות והמקצועיות ועל האופן שניטרלתם את האיום אמש ללא פגיעות בנפש וגם עבדתם על עקרון כבוד האדם לצד המקצועיות".

אחד מעובדי שב"ס, אמר היום לN12: "למרות שמנסים להפיל עליהם את התיק, לסוהרים אין כל קשר לבריחה והם לא שיתפו פעולה. לכולם מדברים איך אישרו לזביידה לעבור אגף - איפה המידע המודיעני?, שלא יפילו את התיק על הסוהר והשומרים. זה כבר שם אותנו במצב לא נעים. המצב הוא שהיה כשל שהיה אפשר למנוע אותו דרך המודיעין ולא דרך השומרים".

יצוין, כי חקירת נסיבות הבריחה הועברה ליאחב"ל בלהב 433 וכעת נמשכות גביית עדויות מהסוהרים ואנשי הסגל בבית הכלא.

מוקדם יותר היום פורסם, כי רב-גונדר קטי פרי, סירבה להתפטר מתפקידה בעקבות המחדל, ובמכתב שכתבה לסוהרים, היא אמרה בין היתר: "בערבו של חג, שישה אסירים ביטחוניים מביס"ר גלבוע, ברחו באמצעות מנהרה שבחלקה נחפרה מתוך חדר המקלחת שבתאם אל מעבר לחומה".

"אזרח שחלף במקום ראה דמויות הרצות בשעת לילה מכיוון מתקן הכליאה, ודיווח למשטרת ישראל על תנועה חשודה בהיקף בית הסוהר. לאחר קבלת דיווח על ידי משטרת ישראל, בוצעה ספירה והתגלה חוסר של ששת האסירים האמורים. מדובר באסירים ביטחוניים שחלקם שפוטים למאסרי עולם, מחציתם בעלי סיכון גבוה לבריחה, חמישה מתוכם משתייכים לג'יהאד ואחד לפת"ח, וכולם תושבי העיר ג'נין. כידוע, עד כה טרם נמצאו על ידי כוחות הביטחון".

עוד הוסיפה הגונדר: "האירוע חמור ביותר הפוגע באופן ישיר בליבת עשייתנו – שמירת האסירים במשמרות בטוחה. אין ספק, כי הארגון חווה אירוע קשה, מטלטל ומכונן בעל השלכות רבות. זוהי שעה קשה לכולנו, בה אנו נדרשים להסתכל באופן אמיץ על שנעשה, לחקור לעומק את הפערים בכלל ההיבטים ולנהל תהליכי הפקת לקחים נרחבים, אשר יקדמו את פועלנו".

הנציבה הבהירה כי אינה מתכוונת להתפטר, והודיעה על ניוד כלל האסירים באגף ופיזורם בין בתי הסוהר הביטחוניים במחוזות מרכז ודרום. על פי החלטת הנציבה האסירים לא ישובו למחוז הצפוני בשב"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר