"אנטישמיים"

60 ארגונים יהודיים - נגד המפלגה הגרמנית

מפלגת AfD של הימין הקיצוני מותקפת בידי המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, לצד עשרות ארגונים נוספים, שלפיהם המפלגה מהווה "סכנה עבור המדינה שלנו" (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פעילים של AfD (צילום: Shutterstock)

מפלגת AfD (= 'אלטרנטיבה עבור גרמניה') של הימין הקיצוני בגרמניה מותקפת בידי שישים ארגונים יהודיים מרחבי העולם, שיוצאים בימים אלו בקמפיין נגד המפלגה.

מי שמובילים את הקמפיין אלו 'המועצה המרכזית של יהודי גרמניה', 'הקונגרס היהודי העולמי' ו-'ועידת התביעות' לצד עשרות ארגונים נוספים, שלפי ההודעה שפרסמו המפלגה מהווה "סכנה עבור המדינה שלנו".

ארגונים נוספים שלקחו חלק הם 'הקונגרס היהודי האירופי', 'ועידת הרבנים האורתודוקסיים בגרמניה', ועוד עמותות רבות המייצגות את מגוון הקהילות היהודיות בגרמניה, באירופה ומחוצה לה.

את הקמפיין מתזמנים הארגונים לקראת ה-26 בספטמבר, שבו תתקיימנה בחירות פדרליות. לפי כותרת הקמפיין, "מפלגת 'אלטרנטיבה עבור גרמניה' אינה אלטרנטיבה בשום אופן. בחרו במפלגה דמוקרטית וסייעו להחרים את AfD מה'בונדסטאג' (בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה, י"נ)".

למרות ש-AfD מתבטאת רבות לטובת היהודים ואף מתהדרת בחברים פרו-ישראליים רבים, הקו שלה נגד מהגרים - בעיקר מוסלמים - והשקפותיה השמרניות מדאיגים רבים בקהילות היהודיות.

הפגנה בגרמניה נגד AfD: "אין מקום לנאצים" (צילום: Shutterstock)

בעבר ניסו גורמים בקהילות היהודיות למנוע הצבעה למפלגה, אך זו לא רק הצליחה להיכנס לפרלמנט אלא הפכה לבעלת כוח גדול באופוזיציה הגרמנית. לפי סקרים עדכניים, בבחירות הקרובות תהיה AfD החמישית בגודלה מבין המפלגות במדינה.

לפי הארגונים, "בסדר יומה של ה-AfD, היהודים משרתים אך ורק את השנאה האנטי-מוסלמית של המפלגה. ה-AfD מתבטאת בעד היהודים רק בכדי להכשיר את ההשקפות הגזעניות והאנטי-מוסלמיות שלה ולהעבירן אל העם. אבל אנחנו לא רוצים להיות, ולא נהיה, עלה התאנה הזה.

"אנו, האגודות והארגונים היהודים החתומים מטה, כמו היהודים בגרמניה בכלל, מגוונים לא פחות מאוכלוסייתה של המדינה. יש לנו רקעים, סיפורי חיים ושפות שונות. אנו מייצגים השקפות עולם ועמדות פוליטיות שונות. אנו מעוצבים על ידי מציאות חיים שונות. אולם המשותף לכולנו הוא האמונה כי ה-AfD מהווה סכנה עבור המדינה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר