הקהילה בהלם

בליל ראש השנה: ר' ברוך פישמן נדרס למוות

איש החסד המסור מלייקווד נמצא ללא רוח חיים לאחר שנדרס בפלורידה - לשם הגיע לימים הנוראים • הקהילה הוכתה בהלם, כאשר החדשות הגיעו במוצאי החג (דיין האמת, חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המנוח (צילום: באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: ר' ברוך בענדט פישמן, תושב לייקווד שבניו ג'רזי, נדרס למוות בליל ראש השנה.

התאונה הקשה התרחשה בעיר ווסט פאלם ביץ' שבפלורידה, שם שהה במשך החג - במטרה לסייע לחולים חרדים רבים המאושפזים בבתי חולים בעיר. ר' ברוך צעד בחזרה מתפילת הלילה הראשון של ראש השנה, ואז נדרס על ידי מכונית נוסעת.

כוחות החירום הגיעו לזירה הקשה, אך נאלצו לקבוע את מותו במקום. הקהילה הוכתה בהלם, כאשר החדשות המצערות הגיעו יומיים לאחר מכן - במוצאי החג.

ר' ברוך, בן 59 בפטירתו, סייע בהקמת מספר ארגוני חסד והתנדבות - בעיקר בקרב חולים ובני משפחותיהם. בנוסף, היה מראשוני המתנדבים בארגון 'מתעסקים', שמטפל בצרכי כבוד המת בזירות קשות.

מתנדב 'מתעסקים' יענקי מייער, ספד לנפטר: "הוא תמיד היה הראשון לעזור בכל מצב. הוא עשה עבודה מדהימה בכל הקשור להקמת ארגוני 'ביקור חולים' ויוזמות אחרות לסייע לחולים ובני משפחותיהם. הוא היה מפעל חסד חי".

ההודעה על פטירתו הטראגית הביאה לתגובות רבות של יהודים שנעזרו בו במהלך השנים, בעיקר באמצעות פעילותו בבתי החולים.

"הוא היה ממש צדיק, שעזר לכל כך הרבה אנשים בווסט פאלם ביץ', בחיוך רחב", כתב חרדי מלייקווד. "הרבה אנשים מכל רחבי העולם מגיעים לשם לכירורגיה אורתופדית ולניתוחי עצמות. הוא היה מסדר להם מלונות, אוכל, כל מה שהם צריכים. הוא יחסר מאוד".

גולש נוסף כתב: "ברוך דיין האמת. הוא היה מלאך משמיים, תמיד עם חיוך".

ההלוויה מתקיימת בשעות אלו בניו יורק, והוא ייקבר בבית העלמין החסידי 'בית משה' בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר